DPP: Už sto tisíc diváků zhlédlo putování mazací tramvaje pražskými ulicemi

10.10.2015 9:41

Unikátní stream Dopravního podniku hlavního města Prahy, pořadu SlowTV na portálu Playtvak.cz a společností Netrex a Data Rail Czech Republic a. s., díky kterému můžete v přímém přenosu sledovat každodenní práci oblíbené „mazačky“, si v uplynulých dnech nenechalo ujít už přes sto tisíc diváků. Vydejte se s námi na spanilou jízdu pražskou metropolí i Vy!

DPP: Už sto tisíc diváků zhlédlo putování mazací tramvaje pražskými ulicemi
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Přenos probíhá každý den přibližně od 4.00 hodin do 24.00 hodin ZDE. V případě, že není v uvedených hodinách vysílání k dispozici, tramvaj se s největší pravděpodobností nachází v areálu vozovny.

Pracovní tramvaj T3M ev. č. 5572 brázdí pražské koleje téměř 25 let. V současné době je používána především jako sněhový pluh a tramvaj pro odvoz materiálu z ústředních dílen případně jiných vozoven do vozovny Pankrác. Během léta a podzimu roku 2014 bylo její uplatnění rozšířeno o systém mazání okolků a hlavy kolejnice. V lednu 2015 byl dokončen proces schvalování na Drážním úřadě a bylo vydáno rozhodnutí pro zkušební provoz.

Speciálně upravený vůz má svou vlastní trasu i jízdní řád včetně dopředu vytipovaných hlučných míst v síti tramvají, na která má aplikovat mazivo. Jeho provoz začíná denně okolo páté ranní a končí v pozdních večerních hodinách, kdy je zatahován do vozovny Pankrác k dennímu ošetření a doplnění mazacího média. Přes den najede více než 200 kilometrů.

Mazací souprava je umístěna před třetí nápravou – tj. na druhém podvozku. Soupravu tvoří zásobník maziva se dvěma čerpadly, kompresor se zásobníkem vzduchu, baterie z tramvaje 14T, odpojovač baterie a samotné trysky. Na stanovišti řidiče jsou vyvedena dvě tlačítka pro ovládání mazání, a to 1x postřik v délce 6 sekund a 2x postřik v délce 2 x 6 sekund s pauzou 3 sekundy. Řidič ovládá mazání zásadně tlačítky na panelu, která jsou umístěna místo výstrahy a otevírání předních dveří. Vzhledem k tomu, že je v plánu každodenní provoz tramvaje, byl v rámci úpravy vůz osazen lepší mechanickou sedačkou a sluneční roletou. Panel řidič je maximálně unifikován se stávajícími typy tramvají T3.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

22:03 Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

Vláda na vlastní žádost odvolala z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou. Do jmenování nového hl…