DPP: Vstup do stanice metra Anděl v oblasti křižovatky ulic Nádražní a Plzeňská projde rekonstrukcí

08.09.2017 15:53

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) chystá výměnu eskalátorů v jednom vstupu ve stanici metra Anděl. V rámci rekonstrukce proběhnou dále i sanace průsaků v eskalátorovém tunelu, elektro práce na novém osvětlení, silových rozvodech, rozvaděčích a slaboproudých zařízeních.

DPP: Vstup do stanice metra Anděl v oblasti křižovatky ulic Nádražní a Plzeňská projde rekonstrukcí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Od pondělí 18. září 2017 dojde k předání staveniště a zahájení prací bez omezení pro cestující. K uzavření vstupu do stanice v oblasti křižovatky ulic Nádražní a Plzeňská dojde od 25. září 2017, přičemž uzavírka bude trvat cca 9 měsíců. Cestující budou moci po dobu uzavírky využívat druhý vstup, tj. Anděl – Na Knížecí a také osobní výtahy.

Během rekonstrukce budou vyměněna tři ramena eskalátorů včetně souvisejících technologií a dojde k sanaci průsaků v eskalátorovém tunelu. Nové eskalátory budou plně odpovídat svými parametry požadavkům na moderní zařízení se sníženou energetickou náročností provozu, zvýšenou bezpečností provozu a snížením požárního rizika. Budou doplněné o řadu nových bezpečnostních prvků, jako jsou například čidla na přítomnost všech stupňů schodového pásma a na rychlost madel. Dodavatel garantuje dostupnost hlavních náhradních dílů po dobu 25 let.

Uzavření vestibulu samozřejmě není pro cestující příjemné, nicméně životnost technologií není logicky nekonečná a výměna je nezbytná. Vzhledem k vytíženosti stanice včetně velkého množství zahraničních turistů je velmi důležité, aby byla na místě dobře zvládnuta navigace a informování cestujících,“ řekl Petr Dolínek, náměstek pražské primátorky pro dopravu, sport a volný čas.

„Zvolený harmonogram a technologický postup je ekonomicky nejefektivnější, proto je nutné zcela uzavřít jeden vstup. Je potřeba si uvědomit, že technologie v některých stanicích jsou již skutečně zastaralé, konkrétně na Andělu nám sloužily přes třicet let. Letos kromě Anděla zahájíme rekonstrukční práce i ve stanici metra Náměstí Republiky,“ řekl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP a dodal: „Modernizacemi docílíme toho, aby bezpečnostní standardy odpovídaly současným požadavkům. Nová technologie bude zároveň z elektrotechnického hlediska mnohem úspornější, sníží se nám tak i provozní náklady.

Po dobu stavby budou moci cestující využívat vstup Anděl – Na Knížecí. V oblasti Anděla jim navíc pomohou pravidelné tramvajové a autobusové linky. Pro přestup na tramvajové linky lze využít okolní stanice metra Smíchovské nádraží a Karlovo náměstí (vestibul Palackého náměstí). Popřípadě lze z vestibulu Na Knížecí (stanice metra Anděl) dojít pěšky na křižovatku Nádražní x Plzeňská, či použít autobusové linky č. 123, 167 a 191 ze zastávky Na Knížecí do zastávky Anděl ve Stroupežnického ul., popřípadě i tramvajové linky č. 7, 21 z ul. Za Ženskými domovy a č. 5, 12, 20 z ul. Nádražní.

Omezení se dotkne i Infocentra DPP Anděl, které nebude po dobu uzavření vstupu do stanice v provozu. V souvislosti s tím bude u vybraných Infocenter prodloužena jejich provozní doba a cestující mohou také využít služeb prodejního místa jízdenek Anděl (Na Knížecí).

Jak bude výměna probíhat?

Nejprve dojde k postupné demontáži stávajících eskalátorů. Budou vytěženy náhradní díly, které následně DPP použije při opravách v provozu na eskalátorech v ostatních stanicích. Pak se vytěží zbývající části včetně nosného rámu, které již není možné dále využít a budou vyvezeny jako šrot k dalšímu zpracování (ekologické likvidaci). Následovat budou sanační práce eskalátorového tunelu a prostory tak budou připraveny pro montáž nových eskalátorů.

Tyto přípravné práce budou značně časově náročné kvůli technologickým pauzám, nezbytných pro zrání nových nosných betonových konstrukcí. Poté se začnou skládat jednotlivé moduly eskalátorů. Ty budou na místo dopravovány na podvalnících tahačů a jejich sestavení je proto spojené s náročnou přepravou těžkých břemen i nutným usazením konstrukčních spojů. Po sestavení mechanických částí přijde na řadu zapojení jednotlivých prvků zařízení a následné „oživení technologie“. Na závěr budou (dle požadavků platné legislativy) provedeny veškeré zkoušky, včetně zkoušky se zátěží a revize před spuštěním do provozu s cestujícími. Celkové náklady této akce dosáhnou přibližně 225 milionů korun.

Informování cestujících

Anděl je jednou z nejvytíženějších stanic metra. DPP proto klade velký důraz na včasné a kvalitní informování cestujících o uzavírce. Od čtvrtka 14. 9. 2017 bude na nadcházející omezení upozorňovat hlášení prostřednictvím staničního rozhlasu ve všech stanicích metra.

Na uzavření vstupu bude upozorňovat od 18. 9. 2017 i hlášení ve vozech dotčených tramvajových linek. Po dobu výluky budou u uzavřeného vstupu do metra informační tabule se schematickým nákresem okolí a základními informacemi v českém a anglickém jazyce.

V prvních dnech omezení (vždy od 6:30 hod. do 21:00 hod.) bude u stanice metra Anděl nasazeno dostatečné množství informátorů v reflexních vestách, kteří budou na místě připraveni poradit cestujícím (nejen v češtině, ale i v angličtině) aktuální dopravní spojení. DPP také připravil informační letáky se schematickým nákresem okolí a základními informacemi o omezení. K dispozici budou v informačních vitrínách ve stanicích metra nebo u informátorů DPP v okolí stanice Anděl.

Informace o omezení ve stanici metra Anděl jsou též k dispozici na sociálních sítích DPP, ve sdělovacích prostředcích a na webových stránkách DPP: http://www.dpp.cz/andel-docasne-omezeni-vstupu-a-vystupu-ze-stanice-metra/

O stanici metra Anděl

  • Stávající eskalátory (sovětské výroby) jsou s 34 m zdvihu šesté nejdelší v pražském metru.
  • Eskalátory byly montovány při ražbě stanice Anděl, která začala v roce 1980.
  • 2. 11. 1985 byla stanice pod názvem Moskevská otevřena.
  • V současné době je Anděl jednou z nejvytíženějších stanic metra.
  • Obrat přepravených cestujících za rok 2016 činil v této stanici 20 554 972 osob.
  • Denní průměrný obrat dotčeného vestibulu se pohybuje okolo 56 315 osob.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 142 autobusových linek, dále 24 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2017 bylo ve vlastnictví společnosti 1 179 autobusů, 857 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 175 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2017 celkem 10 962 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…