DPP: Zmodernizovaná tramvaj T3R.PLF vyjela do provozu s cestujícími

05.07.2017 7:33

Od tohoto týdne jezdí v provozu s cestujícími zmodernizovaná tramvaj typu T3R.PLF ev. č. 8284 z vozovny Strašnice, jež má nově nízkopodlažní střední část. Tato tramvaj bude jezdit na lince č. 13. Má staronový vzhled, který (stejně jako v minulé verzi) navrhoval architekt Patrik Kotas. Novinkou jsou i dveře pro cestující se signalizačními LED lištami.

DPP: Zmodernizovaná tramvaj T3R.PLF vyjela do provozu s cestujícími
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Jedná se již o podruhé zmodernizovanou tramvaj T3, legendu vyráběnou v 60. – 90. letech minulého století v pražském ČKD Tatra. Vozidlo prošlo designovou změnou interiéru a exteriéru oproti současným stejným typům. Po úpravě za 8,4 mil. Kč tak změnila podobu zvenku i zevnitř. Tato tramvaj má sníženou střední část, které se slangově říká „wana“. S ní jezdí v Praze již 33 tramvají. Tato úprava umožňuje snadnější přepravu vozíčkářů, kočárků či snazší přístup seniorům. DPP tímto krokem rozšiřuje bezbariérové cestování v MHD.

„Modernizace je ekonomicky velmi efektivní varianta, zejména s ohledem na fakt, že díky úpravám bude vůz bezpečnější a přístupnější pro všechny, kteří mají znesnadněný pohyb. Tramvaj T3 lze navíc považovat za jeden ze symbolů pražské veřejné dopravy,“ řekl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.

„Základní změnou vozu je, že dostal novou nízkopodlažní skříň. Bylo velkou chybou, že ještě před deseti lety se zbytečně kupovaly vysokopodlažní skříně. DPP potřebuje mít k dispozici nízkopodlažní vozy pro noční linky, na nichž jezdí prozatím jen jednovozové vlaky,“ uvedl Jan Šurovský, technický ředitel DPP.

Významným novým bezpečnostním prvkem pro zvýšení bezpečnosti cestujících jsou nové dveře, které jsou osazeny LED lištou. Ta barevně informuje cestující při nastupování a vystupování, resp. o stavu a režimu dveří. V době, kdy bude možné nastupovat a vystupovat, bude svítit zeleně. Při zadání ukončení nástupu a výstupu pro cestující (řidičem tramvaje) pak červeně. Jiná takto vybavená tramvaj v Praze zatím nejezdí. Toto technické opatření by mělo eliminovat případy sevření cestujících dveřmi.

„Díky nové úpravě tramvaje T3 můžou jezdit ještě dalších šestnáct až dvacet let. Nyní budeme testovat v provozu pilotní vůz,“ uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.

Pilotní vůz vznikl v Krnovských opravnách a strojírnách z původního vozu ev. č. 8156. Na základě tohoto pilotního projektu vyhodnotí DPP správnost záměru a v druhé polovině roku 2017 rozhodne o možném rozšíření počtu těchto tramvají (mohlo by připadat v úvahu až 90 tramvají T3 R.P). Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 142 autobusových linek, dále 24 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2017 bylo ve vlastnictví společnosti 1 179 autobusů, 857 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 175 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2017 celkem 10 962 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

10:04 DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

Pro budovanou linku D a automatizaci stávající linky C Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje na…