Soupravy řady 81-71, přezdívané díky charakteristickému designu čela pracovníky metra i Pražany „briketa“ nebo „černá huba“, byly uzpůsobené speciálně pro sklonově náročnou trať A. Od roku 2009 se již v pravidelném provozu nevyskytují, Pražané je mohou vidět jen při zvláštních příležitostech (jako například při jízdách Zážitkové turistiky).
„Jízda historickou soupravou 81-71, která byla před třemi lety kompletně zrekonstruována, je vhodnou příležitostí pro zpestření prázdninové neděle a zavzpomínání na historii. Zveme všechny fanoušky MHD i širokou veřejnost, aby si jízdu těmito vozy metra opět vyzkoušeli,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel a předseda představenstva DPP.
První jízda soupravy proběhne v 11.45 hodin ze stanice metra Dejvická (tehdejší stanice Leninova) do stanice Náměstí Míru. Tato trasa přesně kopíruje čas i termín historického zahájení provozu linky A v roce 1978, kde byl tento typ vozů provozován do roku 2005. Druhá jízda historické soupravy povede po trase Dejvická (Leninova) – Želivského –Dejvická, zprovozněné v prosinci 1980, třetí jízda pak trasou Dejvická (Leninova) –Strašnická – Dejvická (Leninova), otevřené v červenci 1987. Čtvrtá jízda projede trasu Dejvická – Skalka – Dejvická, zprovozněnou v červenci 1990 a pátá jízda trasu Dejvická –Depo Hostivař – Dejvická, k jejímuž rozšíření došlo v květnu 2006. Navíc budou mít cestující možnost využít jízdy historickou soupravou do nově otevřených stanic úseku V.A (zprovozněných v letošním dubnu). Tato souprava se na této trase s cestujícími vyskytne poprvé. Šestá jízda projede celou linku tj. v úseku Nemocnice Motol – Depo Hostivař.
Všechny jízdy budou doprovázeny hlášením staničního rozhlasu s uvedením aktuální cílové stanice a informací o datu zahájení na tomto úseku. Vozy metra budou řízeny strojvedoucími v dobových (hnědých) uniformách a souprava bude vybavena na čelech vlaku autentickými tabulemi s konečnou stanicí. Všem zájemcům pro cestu tímto zvláštním spojem postačí klasické jízdenky nebo časové kupony.
Rozvoj trasy metra A
12. 8. 1978 |
Leninova – Náměstí Míru |
19. 12. 1980 |
Náměstí Míru – Želivského |
17. 10. 1985 |
Želivského – Depo Hostivař |
11. 7. 1987 |
do provozu uvedena stanice metra Strašnická |
1. 11. 1987 |
zprovozněn pravý traťový tunel Strašnická – Depo Hostivař |
4. 7. 1990 |
do provozu uvedena stanice metra Skalka |
26. 5. 2006 |
do provozu uvedena stanice metra Depo Hostivař |
6. 4. 2015 |
Dejvická – Nemocnice Motol |
Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 148 autobusových linek, dále 22 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2015 bylo ve vlastnictví společnosti 1 194 autobusů, 922 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 167 000 000 kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2015 celkem 10 799 zaměstnanců, z toho 4 191 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva