DPP pojmenoval další tramvaj, souprava 15T nese jméno Eustacha Mölzera

06.11.2018 15:48

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes pojmenoval další tramvaj po významné osobnosti z prostředí MHD, a to po Eustachu Mölzerovi. Od dnešního dne nese jméno významné osobnosti již šestá tramvaj 15T.

DPP pojmenoval další tramvaj, souprava 15T nese jméno Eustacha Mölzera
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Cestující mohou pojmenované tramvaje poznat dle speciálního polepu a také podle evidenčního čísla. Tramvaj 15T se jménem Eustach Mölzer nese evidenční číslo 9278, což je příhodné pro rok narození Eustacha Mölzera (tj. 1878).

Každá z pojmenovaných tramvají ponese jméno významné osobnosti po dobu deseti let. Lze tak učinit po zesnulém, který je po smrti pět let či více, přičemž s pojmenováním musí souhlasit pozůstalí. Před Eustachem Mölzerem již vstoupili do pomyslné síně tramvajové slávy: český vynálezce a elektrotechnik František Křižík, olympijský medailista a bývalý zaměstnanec DPP Václav Pšenička, designer František Kardaus, košířský starosta Matěj Hlaváček a František Pelikán, první ředitel Elektrických podniků.

„Tímto projektem připomíná Dopravní podnik významné osobnosti či zaměstnance, kteří v DPP pracovali a přispěli k rozvoji hromadné dopravy, a jejichž jména by podle nás neměla být zapomenuta,“ uvedl Pavel Fojtík, vedoucí Archivu DPP.

Eustach Mölzer (1878 – 1953) byl jednou z nejvýraznějších osobností pražské městské hromadné dopravy meziválečného období. V roce 1919 byl československým delegátem na mírové konferenci v Paříži a stal se členem pražského obecního zastupitelstva. Současně se stal členem správní rady Elektrických podniků, které v letech 1923 až 1939 předsedal. Za jeho vedení městského dopravního podniku došlo k velkému rozvoji tramvajové dopravy, začaly v Praze jezdit autobusy i trolejbusy a byla zahájena příprava výstavby podzemní dráhy.

Přínosem pro zkvalitnění služby u pražských elektrických drah bylo zřízení psychotechnické laboratoře. Elektrické podniky se v té době staly největším obecním podnikem v Československé republice. Eustach Mölzer byl také předsedou Státní regulační komise pro hlavní město Prahu a okolí a mimořádným velvyslancem a zplnomocněným ministrem v Mezinárodní říční komisi. Jeho působení u Elektrických podniků skončilo rozpuštěním pražského zastupitelstva a správní rady na začátku okupace v březnu 1939.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.
Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČOI: Hračka na baterie „Pistole LN 320/305“, která představuje vážné riziko

7:02 ČOI: Hračka na baterie „Pistole LN 320/305“, která představuje vážné riziko

Česká obchodní inspekce zjistila, že na tuzemském trhu je v nabídce výrobek, který představuje vážné…