DPP přistoupil k důkladnému monitoringu střešní konstrukce, jež byla postavena v 50. letech minulého století, a to z důvodu jejího stáří, resp. zjištění poruch předmětné konstrukce. Společnost v rámci komplexní analýzy začala realizovat doplňující diagnostický průzkum konstrukce, který má za úkol posoudit kvalitu a současný stav betonu. DPP kvůli aktuálnímu stavu střešní konstrukce také omezil v maximální míře dynamické účinky, plynoucí z provozu tramvajových souprav ve vozovně.
„Remizovací hala a tedy i střešní konstrukce vozovny Hloubětín byla postavena před více než 60 lety a v současné době se na ní začínají stále více projevovat stopy času. Již v prosinci 2013 jsme zahájili nezbytné kroky vedoucí k důkladnému monitoringu jednotlivých částí střechy. Monitoring je pravidelně vyhodnocován. V některých částech bylo nutné po konzultaci s odborníky instalovat podpůrné konstrukce,“ uvedl Milan Lacina, vedoucí odboru Technické správy objektů.
Souhrnnou zprávu s výsledky monitoringu chování konstrukce od ledna 2014 bude mít DPP k dispozici v průběhu září 2014. Následně bude dokončena komplexní studie, která společnosti doporučí jednotlivé varianty s ohledem na předpoklad budoucího stavu střešní konstrukce.
Technické informace o střešní konstrukci remizovací haly vozovny Hloubětín:
Nosná konstrukce haly včetně střešní konstrukce pochází z 50. let minulého století. Objekt haly je tvořen pěti na sebe vzájemně navazujícími loděmi. V každé lodi je umístěno pět rovnoběžných kolejí.
Železobetonová monolitická konstrukce haly je v podélném směru tvořena sdruženými rámy (sloupy a podélnými průvlaky) a je rozdělena na 3 dilatační celky po 4, 5 a 4 rámech. Halu tvoří 6 řad uvedených rámů – 2 krajní a 4 vnitřní, které vytvářejí uvedených 5 lodí. V příčném směru jsou podélné rámy spojeny příčnými obloukovými vazníky se zakřiveným táhlem.
Plochy mezi podélnými průvlaky a příčnými vazníky jsou zastřešeny železobetonovými monolitickými skořepinami šířky 18,8 m a délky 8,75 m, typické tloušťky 50mm. Jedná se o skořepiny sovětského typu, které mají tvar konoidu s řídicí křivkou ve tvaru řetězovky. Celkem je hala zastřešena 65 skořepinami o celkových půdorysných rozměrech 114,25 x 94,0 m.
autor: Tisková zpráva