S ohledem na vznik požárů v motorovém prostoru u tří autobusů ke konci roku 2015 se DPP rozhodl pro zvýšení protipožární bezpečnosti nízkopodlažních autobusů City Bus (Euro III a IV). Požadavky pro výběr odpovídajícího druhu automatického hasicího systému jsou odlišné pro dodatečné vybavení stávajících vozů anebo pro nově pořizované vozy. V případě nových vozů může být systém již při výrobě integrován do konstrukce vozu a jedním z hlavních požadavků je jen minimální zvýšení provozních nákladů na údržbu a provázání životnosti systému s deklarovanou životností vozů.
V případě 186 starších autobusů (173 City Bus, 13 Citelis) šlo především o jednoduchost dodatečné instalace a nižší ekonomickou náročnost s ohledem na výhled životnosti daných vozů. Jako nejvhodnější byl zvolen systém na bázi teplocitného plastového potrubí naplněného hasicí látkou, jež je instalované v motorovém prostoru autobusu. Délka potrubí a tedy i objem hasicí látky odpovídá požadavku na objem chráněného prostoru. Pokud potrubí přijde do kontaktu s plamenem a prohoří, dojde k uvolnění hasiva do chráněného prostoru motoru a uhašení požáru.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva