Již od 18. července 2015 probíhají na dotčeném úseku přípravné práce bez vyloučení provozu. Další práce budou spočívat v rekonstrukci sedmi tramvajových zastávek: Sibeliova, Ořechovka, Baterie, Vojenská nemocnice, Větrník, Petřiny a konečná zastávka Sídliště Petřiny. Dále například v bezbariérových úpravách přechodů pro chodce včetně jejich vybavení signálními a varovnými pásy a dalších příslušenství. Všechny zastávky v úseku budou poté plně bezbariérové. U stanice metra Petřiny bude zřízena společná zastávka pro autobusy i tramvaje.
Tramvajová trať bude provedena převážně na železobetonových pražcích ve štěrkovém loži, v prostoru zastávky Vojenská nemocnice a zastávky Petřiny (metro V.A.) je navržena tramvajová trať na betonové desce s upevněním W-tram, převážně budou použity širokopatní kolejnice. Větší část trati bude poté se zatravněným povrchem.
V době vyloučení tramvajového provozu (tj. v období 1. 8. – 30. 10. 2015) budou v ulicích Střešovická a Na Petřinách rovněž probíhat v souběhu koordinované akce investora Pražská vodohospodářská společnost, a.s. na obnově kanalizačních řadů, akce investora PPDistribuce a.s. na obnově plynovodního řadu a akce investora obytného objektu Triangle na realizaci vodovodní přípojky.
„Ulice Střešovická a Na Petřinách budou po celou dobu výstavby průjezdné v jednom jízdním pruhu, přejezdy přes tramvajovou trať budou možné omezeně v závislosti na probíhající fázi rekonstrukce. Vlastní stavba je rozdělena na tři hlavní etapy s cílem minimalizovat dopady do dopravní obslužnosti předmětné oblasti,“ řekl Jan Šurovský, technický ředitel DPP.
Po celou dobu výluky bude v nepřetržitém provozu v trase Hradčanská – Vozovna Střešovice – Sídliště Petřiny zavedena náhradní autobusová doprava X1.
Změny tras tramvajových linek
v termínu: 1. 8. (cca 0:30 hod.) – 8. 8. 2015 (cca 4:30 hod.)
Linky č. 1 a 18 budou ve směru z centra ze zastávky Vozovna Střešovice odkloněny na Malovanku, kde budou ukončeny. Linka č. 56 bude ve směru od Spořilova ze zastávky Hradčanská odkloněna do zastávky Nádraží Podbaba, kde bude ukončena.
v termínu: 8. 8. (cca 4:30 hod.) – 31. 10. 2015 (cca 0:30 hod.)
Linky č. 1 a 18 budou ve směru z centra ze zastávky Hradčanská odkloněny do zastávky Nádraží Podbaba, kde budou ukončeny. Nadále linka č. 5 bude ve směru z centra zkrácena do zastávky Malostranská (u metra), dále bude pokračovat jako linka č. 20 směr Smíchov. Linka č. 8 bude ve směru od Starého Hloubětína ze zastávky Vítězné náměstí odkloněna do zastávky Divoká Šárka, kde bude ukončena. Linka č. 20 bude nadále ve směru od Smíchova zkrácena do zastávky Malostranská (u metra), dále bude pokračovat jako linka č. 5 směr centrum. Linka č. 56 bude ve směru od Spořilova ze zastávky Hradčanská odkloněna do zastávky Nádraží Podbaba, kde bude ukončena.
Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 148 autobusových linek, dále 22 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2015 bylo ve vlastnictví společnosti 1 194 autobusů, 922 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 167 000 000 kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2015 celkem 10 799 zaměstnanců, z toho 4 191 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva