DPP získal špičkově vybavený měřící vůz pro metro. Kontroluje geometrii tratí i ojetí kolejnic

21.09.2018 21:39

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ode dneška nově disponuje špičkově vybaveným měřícím vozem pro kontrolu kolejového svršku v pražském metru.

DPP získal špičkově vybavený měřící vůz pro metro. Kontroluje geometrii tratí i ojetí kolejnic
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Vůz Plasser & Theurer typ EM 50 byl zmodernizován po 15 letech provozu. Měřící vůz je nyní vybaven nejmodernějšími technologiemi pro měření geometrických parametrů kolejového svršku (GPK), přívodní kolejnice, vlnkovitosti a představuje tak generační skok v možnostech měření různých parametrů. Vůz měří například tyto parametry: rozchod koleje, převýšení koleje, vzepětí obou kolejnicových pasů, zborcení koleje, příčný profil obou kolejnicových pasů, vzdálenost i výška přívodní kolejnice a vlnkovitost kolejnic.

„Bezpečnost cestujících a provozu je pro nás jednoznačnou prioritou. Díky zmodernizovanému měřícímu vozu Plasser typ EM 50 můžeme v metru garantovat lepší kontrolu geometrických parametrů kolejového svršku (GPK), tedy rozchodu, převýšení, zborcení, ojetí kolejnic, vlnkovitosti, či vzdálenosti a výšky přívodní kolejnice. Jsme rádi, že můžeme nyní měřící vůz po proběhlém upgradu uvést do provozu,“ říká Oldřich Vytiska, technický ředitel DPP s tím, že měřící vůz je jednoznačným skokem směrem k lepší bezpečnosti provozu metra.

Rozsáhlý technologický upgrade zahrnoval náhradu hlavního počítače s operačním systémem a kompletní výměnu hardwaru i softwaru pro měření GPK. V rámci výměny hardwaru a softwaru pro měření GPK byla osazena nová jednotka IMU (Inerciální měřící jednotka), jednotka GMS pro měření rozchodu, počítačový systém a anténa pro příjem GPS. Instalovaný inerciální navigační systém pro měření geometrie koleje je nejmodernějším měřicím systémem určeným pro měření geometrických parametrů koleje i při vysokých rychlostech. Upgrade doznal i systém měření přívodní kolejnice.

DPP díky modernizaci měřícího vozu získá i přenosné laserové zařízení CALIPRI. Je určené k měření profilů kol železničních vozidel, kolejnic a prvků výhybek nebo brzdových kotoučů. Další měřící přenosné zařízení bude sloužit k přesnému měření vlnkovitosti kolejnic. Výhodou RAILSTRAIGHTS je možnost provedení kontrolního měření ihned po provedeném broušení kolejnic.

Technologické vylepšení měřícího vozu Plasser typ EM 50 provedla společnost ČD – Telematika. „Pražský dopravní podnik je velmi významný zákazník, vždyť se jedná o největší podnik svého druhu v České republice,“ říká Bruno Wertlen, člen představenstva ČD – Telematiky. „Těší nás, že námi provedený kompletní technologický upgrade měřícího vozu přispěje k ještě větší bezpečnosti provozu metra i jeho pasažérů,“ dodává Wertlen.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Rakušan: Pokud to můžeme zařídit, není na co čekat

15:16 Ministr Rakušan: Pokud to můžeme zařídit, není na co čekat

Povinnost hlásit podezřelé transakce a větší pravomoci pro policii zajistit zbraně. Vláda schválila …