Dopravní podnik hlavního města představil novou nízkopodlažní tramvaj

10.06.2015 15:13

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes představil novou nízkopodlažní tramvaj – EVO1 za účasti náměstkyně primátorky Evy Kislingerové, generálního ředitele DPP Jaroslava Ďuriše a vedoucího projektu EVO1 Rudolfa Johna. Testování tramvaje v ulicích Prahy začne v nejbližších týdnech. Pokud projde náročnými zkouškami, stane se první jednočlánkovou plně nízkopodlažní tramvají, která bude jezdit v České republice. První cestující by mohla svézt v říjnu tohoto roku.

Dopravní podnik hlavního města představil novou nízkopodlažní tramvaj
Foto: DPP
Popisek: Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) představil novou nízkopodlažní tramvaj.

Do pražských Opraven tramvají byla hrubá stavba prototypu tramvaje EVO1 dovezena před půl rokem z Aliance TW Team, obchodního sdružení firem PRAGOIMEX, Krnovských opraven a strojíren a VKV Praha. Následovalo zkompletování tramvaje, série úprav a prací na prototypu včetně lakování vnějších a vnitřních částí vozu, montáž klimatizace pro cestující nebo položení podlahy a zasklení oken. Všechny tyto práce probíhaly v Opravně tramvají DPP.

V období mezi červnem a zářím tohoto roku budou na vozidle prováděny typové zkoušky předepsané platnou legislativou a Drážním úřadem jako například zkouška součinnosti brzd, zkouška hlučnosti a vibrací a zkušební provoz bez cestujících. Pokud se daný koncept tramvajového vozidla osvědčí a bude o něj zájem, Opravna tramvají naváže další spolupráci s autory prototypu tramvaje – Aliancí TW Teamu, a bude se tak podílet na sériové výrobě tramvaje EVO1. V rámci Aliance TW Teamu byly pro tramvaje typu EVO provedeny náročné výpočty pevnosti a odolnosti vozové skříně proti nárazům podle nových evropských norem v Ústavu aplikované mechaniky v Brně. Pro jejich ověření byla provedena koncem května 2015 jedinečná a u tramvají neobvyklá nárazová zkouška – crash test, která potvrdila správnost výpočtových postupů projektantů tramvají typové řady EVO.

Tramvaj k otestování včetně zkoušky vozu v provozu s cestujícími zapůjčila Dopravnímu Podniku firma PRAGOIMEX. „Na vývoji tramvaje EVO1 spolupracujeme s firmou PRAGOIMEX. Nyní musí samozřejmě projít všemi testy a následnou homologací vozidla. V další fázi vývoje budeme mít možnost otestovat ji v pražském provozu. V říjnu začne EVO1 ve zkušebním provozu vozit i cestující a kromě splnění všech technických parametrů, nás také bude zajímat hodnocení od cestující veřejnosti,“ řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

V ulicích hlavního města bude snadné tramvaj ve zkušebním provozu rozlišit – její neotřelý design podtrhne žluto-bílo-černé provedení zvolené pro zkoušky v Praze. Další nezvyklostí je, že je tramvaj nízkopodlažní a zároveň jednočlánková, podobný typ není v Česku zatím k vidění. V Liberci sice jezdí tramvaj stejného typu, je ale dvoučlánková a je označená jako EVO2.

Tramvaj EVO1, známá jako „Evička“, se poprvé veřejnosti oficiálně představí od 16. června 2015 na veletrhu Czech Raildays 2015 v Ostravě.  Poté se přestěhuje zpět do Prahy, kde budou pokračovat její náročné zkoušky.

Více informací o Opravně tramvají DPP naleznete na webových stránkách: http://opravnatramvaji.cz/cz/.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…