Z údajů společnosti Expert Elektro vyplývá, že k novému spotřebiči si služby přikoupí každý čtvrtý zákazník, což je o 10 procent více než loni a o 30 procent více než v roce 2012. Tato čísla se tak blíží standardům západních evropských států.
Letos více než kdy jindy si lidé pořizují společně s novým spotřebičem doplňkovou službu. O vrchol pomyslné hitparády prodeje služeb se dělí prodloužená záruka na spotřební zboží a služby spojené s dovozem nového zboží. Zatímco před šesti lety, kdy tato služba na našem trhu startovala, byl zájem minimální, dnes ji již lidé berou jako běžnou součást nákupu. „Celých 20 procent zákazníků si spotřebič při nákupu pojistí prodlouženou zárukou. Je zajímavé, že největší zájem je o prodloužení záruky o tři roky než o jediný rok,“ říká Robin Weintritt, ředitel prodeje Expert Elektro. Nejčastěji jsou spojené tyto služby s nákupem velkého bílého zboží jako jsou lednice, zájem o delší jistotu je i při nákupu televizorů a notebooků. Současně je v kurzu dovoz a zapojení nového spotřebiče. Dnes je již běžné, že lidé využijí při takové příležitosti celého balíčku služeb, tedy dovozu, zapojení nového spotřebiče a odvoz starého. Takovou službu využívá 25 procent lidí. „Nákup služeb indikuje větší zájem o jistotu, že se o porouchaný spotřebič někdo postará. Současně tím jsme se přiblížili západním státům, kdy lidé počítají, že si po vypršení prodloužené záruky zakoupí nový spotřebič. Zkracuje se tím tak doba výměny zařízení v domácnosti,“ vysvětluje Robin Weintritt, ředitel prodeje Expert Elektro. Tendence tak odpovídají západním zemím, kde jsou tyto služby naprosto běžnou součástí nákupního košíku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva