Vzdělávací program HOBIT neboli HOdina BIologie pro živoT, který v roce 2013 odstartovalo Mezinárodní centrum klinického výzkumu Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, má za cíl předávat žákům zcela zásadní informace, díky kterým budou schopni zachránit život člověku se srdečním nebo mozkovým infarktem. To vše během jedné vyučovací hodiny. Že má HOBIT smysl, se ukázalo, když dva školáci, kteří si tímto vzděláním prošli, dokázali přivolat pomoc muži se srdeční zástavou a provést u něj resuscitaci.
Program sází na inovativní multimediální výuku s použitím simulačních videí. „Edukace probíhá on-line na počítačích, žáci postupně vyplňují jednotlivé části testu a učitel dohlíží na průběh. Je to tedy velmi jednoduché a pro učitele nenáročné, pro žáky navíc HOBIT představuje příjemné zpestření běžné školní výuky,“ uvádí manažerka programu Hana Pokorná. Vzdělávací hodina má pevně dané schéma, které je potřeba dodržet, aby bylo možné měřit efektivitu celého programu. Jeho součástí jsou i půlminutová videa, ve kterých herci reálně zobrazují příznaky onemocnění. Právě tato tzv. simulační videa, vnáší do výuky první pomoci zcela zásadní prvek a učí děti, jak reagovat na situace z běžného života. Celá hodina se s odstupem několik měsíců opakuje, aby bylo možné ověřit, jak se mění znalosti žáků v čase.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva