Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa jednal se svým slovenským protějškem

16.05.2015 21:15

Cílem setkání byla výměna zkušeností a vzájemná inspirace v přípravě výstavby dálnic a silnic i jejich následné údržbě.

Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa jednal se svým slovenským protějškem
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

„Velmi dobrou zkušenost má NDS například s přímým setkáváním se s občany, od kterých vykupuje potřebné pozemky pro výstavbu páteřních komunikací,“ konstatoval generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Zástupci NDS poukázali na výrazný nárůst stavební aktivity v ČR, vyšší počet připravovaných staveb a vysoký nárůst výběrových řízení.

„Velmi pozitivně hodnotím také míru a využití telematiky na českých dálnicích. Považují to na své straně za dluh vůči slovenským řidičům a budeme se na české straně inspirovat k dalšímu rozvoji,“ konstatoval generální ředitel NDS Milan Gajdoš.

Hodně času zabrala výměna zkušeností v oblasti výběrových řízení, kdy jak česká, tak slovenská strana prezentovaly své metodické nástroje na detekci a eliminaci rizik plynoucích z účastníků tendrů, kteří nabízejí příliš nízkou cenu. Ve výběrových řízeních, která jsou orientována právě především na cenu (byl ale diskutován i podíl dalších parametrů, jako je například lhůta nebo délka záruky) jsou potenciálním problémem právě takoví účastníci, kteří by v soutěži sice zvítězili, ale kvůli nereálně nízké ceně by nebyli schopni stavbu v požadovaném rozsahu a kvalitě vůbec provést. Slovenská strana navíc  nabídla zajímavou zkušenost i se svým smluvním nástrojem, který v kombinaci s bankovní zárukou zajišťuje i subdodavatelům proplacení jejich prací vůči hlavnímu dodavateli dopravní stavby.

Zástupci NDS také prezentovali čerstvě zavedený systém technické pomoci poskytovaný slovenskými dálničáři přímo na dálnicích pomocí „pendlujících“ vozidel. Ze strany NDS jde o přímo nabízenou formu potřebné služby motoristům v nouzi, kdy zdůrazňuje, že nákupem slovenské dálniční známky nezíská řidič „pouze“ právo použít dálnici pro svou cestu, ale nyní k tomu dostává navíc i službu. Systém je zaměřený na bezprostřední pomoc v okamžiku vzniku problému (prasklá pneumatika, nedostatek paliva/načerpané nesprávné palivo, drobná nehoda, odtah) a co nejrychlejší odstranění překážky na dálnici, aby byla zajištěna bezpečnost a plynulost provozu. Další  je na pojišťovnách a partnerských autoopravnách. ŘSD tento systém velmi zajímá a slovenská strana tak nabídla jeho představení přímo na místě.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

11:11 Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

Český výrobce sušeného masa Fine Gusto Nature je jedním z největších producentů sušeného masa ve stř…