Strategickým partnerstvím s Oceněním Českých Podnikatelek podporuje ČSOB specificky ženy-podnikatelky. Je tato aktivita projevem vaší dlouhodobé politiky?
Partnerství s OCP jako se sdružením podporující ženy podnikatelky je pro nás strategické, protože počet firem vlastněných ženami v posledních letech dramaticky roste. A my si těchto žen podnikatelek, které vybudovaly a řídí úspěšné firmy, velice vážíme a chceme je podporovat. Tato spolupráce je zároveň v souladu i s naší produktovou strategií, neboť ČSOB v rámci služeb platebního komfortu dlouhodobě podporuje moderní trendy, které podnikatelům a samozřejmě i podnikatelkám nejen usnadní práci. Vývoj a zavádění nových technologií do platebního styku vnímáme jako trend, který každoročně využívá stále větší počet podnikatelů i podnikatelek. Hlavním benefitem těchto trendů by pro podnikatele mělo být navýšení tržeb, získání nových klientů a u obchodních firem snížení množství nevyzvednutých objednávek. Proto jsme také začali pořádat společensko-odborná setkání podnikatelek v regionech, kde se snažíme ukazovat nové možnosti usnadňující a rozvíjející podnikání a bourat stereotypy v pohledu podnikatelů na bankovní instituce. Víme, že moderní technologie jsou klíčem k úspěchu. Jenom vloni vzrostl počet našich klientů z řad podnikatelů, kteří využívají nových platebních metod o 17 %. Proto vítáme možnost přispět i touto cestou k našemu cíli – usnadnit a pomáhat rozvíjet podnikání i českým ženám podnikatelkám.
Myslíte, že české podnikatelky potřebují pomoci vytvářením vhodného podnikatelského prostředí pro jejich rozvoj, nebo již takové prostředí existuje?
Počet žen podnikatelek sice v průběhu posledních let značně roste, ale stále jich je mnohem méně než mužů podnikatelů a „dámské“ firmy se zpravidla řadí k těm menším na trhu. Obecně totiž ženy začaly s podnikáním po revoluci mnohem později než muži. Nicméně v posledních letech se počet jimi vlastněných firem poměrně rychle zvyšuje, a tím se proměňuje i české podnikatelské prostředí. Ženy, které se vrhly na podnikání, čelí každý den specifickým výzvám, proto je také potřeba se jim více věnovat a více je podporovat. Je důležité jim ukázat, že jejich podnikání nemá omezení plynoucí z ženského přístupu, a že jsou jejich firmy konkurenceschopné v rámci do nedávna spíš mužského podnikatelského světa.
Jakým způsobem ještě českým podnikatelkám pomáháte? Nabízíte nějaké speciální produkty?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: az