Hendikepované děti se samy špatně zapojují do veškerého dění už od mateřské školy. Nemohou vždy navštěvovat kulturní, společenské ani zájmové aktivity a celkově mají méně z věcí, které se okolo nich dějí. „Ať už dítě trpí jakýmkoliv postižením, má právo maximálně si své dětství užít. Doba, kdy chodí do školky, je navíc klíčová pro budoucí schopnost začlenit se do společnosti,“ uvedla Jana Brethová, ředitelka Mateřské školy speciální v Jablonci nad Nisou.
S tímto cílem vznikl v jablonecké mateřské škole projekt „Osobní asistence pro děti s kombinovanými vadami a autismem“. Dvojice osobních asistentů financovaných z příspěvku Nadace ČEZ se bude trojici dětí věnovat po dobu šesti měsíců. „Projekt se významně podílí na začlenění dětí s postižením do běžného života. Zároveň je přínosný i pro rodiče těchto dětí, kteří díky asistentům získají více času na zaměstnání i na společenský život,“ doplnila ředitelka Jana Brethová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva