„Vzhledem k tomu, že na některých okrajových linkách nebo v nočních či brzkých ranních hodinách evidujeme nízký zájem cestujících, uvažujeme, že bychom na tyto vybrané spoje po dohodě s dopravci nasadili autobusy s nižší kapacitou cestujících, což samozřejmě vede k úsporám za provoz. Je však nutné celý systém důkladně promyslet, aby naopak nedocházelo k tomu, že tyto vozy budou nasazovány na spoje, kde je potřebná vyšší kapacita, a to například spoje rozvážející děti do škol či lidi za prací. Důležité je, že jeden z největších dopravců v regionu je o této myšlence ochoten jednat,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který se zajímal také o průměrné mzdy řidičů autobusů, tedy téma, které rezonovalo celou republikou v jarních měsících.
„Průměrná mzda ve společnosti v současné době činí 29 500 korun, což oproti roku 2016 představuje nárůst o 17 procent. Obecně jsem však byl znovu upozorněn na problém s nedostatkem řidičů, což je bohužel dlouhodobý trend, který se v nejbližších letech nepodaří zřejmě úspěšně vyřešit. Společnost však má dobré zkušenosti s řidiči z jiných zemí, a to především Ukrajiny,“ sdělil hejtman Netolický.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva