Hledáme kompromis, říká hejtman po jednání s ministrem dopravy

03.08.2015 17:44

Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednal v závěru minulého týdne s ministrem dopravy Danem Ťokem.

Hledáme kompromis, říká hejtman po jednání s ministrem dopravy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

Tématy jednání byla závaznost memoranda z roku 2006 ohledně výstavby rychlostní silnice R35 a s tím spojené závazky státu, ale také objednávka železniční dopravy pro následující rok, která předpokládá zrušení důležitého ranního spoje z Králicka či omezení zastavování vlaků v České Třebové.

„Obě strany, tedy kraj a vláda, se k memorandu stále hlásí. Pan ministr vnímá, že se dokument liší od ostatních především tím, že se jedná o stále platné usnesení vlády České republiky. Na konkrétních příkladech mi dokazoval, že se jednotlivé stavby skutečně připravují. Státní fond dopravní infrastruktury postupně uvolňuje peníze na doplňující stavby v souladu s harmonogramem výstavby R35. Nyní se taky řeší oblast Chrudimska v souladu s plánem výstavby až po obec Ostrov. Ve chvíli, kdy se výstavba posune na Orlickoústecko, budou připravené přivaděče také pro tuto oblast,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Česká Třebová je důležitou spádovou oblastí, zastavovat by zde vlaky měly

Zástupci Pardubického kraje jednají se svými protějšky na Ministerstvu dopravy o zastavování vlaků vyšší kategorie v České Třebové opakovaně již 10 let od doby, kdy někteří ministerští úředníci prosazují pouze jejich průjezd. „Snažil jsem se panu ministrovi vysvětlit, že je pro cestující matoucí, když vlaky stejné kategorie nezastavují ve stejných stanicích a každý cestující tak musí detailně sledovat jízdní řád, aby místo do České Třebové nedojel až do Brna či Ostravy. Shodli jsme se, že zastáváme pragmatické řešení a budeme hledat kompromis,“ sdělil hejtman Netolický. Ten se s ministrem dopravy dohodl na zpracování posudku o významu železničního uzlu Česká Třebová nezávislou autoritou, kterou podle hejtmanova názoru představuje například Fakulta dopravní ČVUT. „Je nutné zohlednit několik faktorů, a to především spádovost, která přesahuje město Česká Třebová a dotýká se až 150 tisíc cestujících, ale také investici do terminálu za 330 milionů korun. Hraničním termínem pro vyjádření ministerstva dopravy je pak 30. září,“ dodal hejtman Martin Netolický. Ten zároveň dnes řešil varianty na zachování bezproblémového napojení oblasti Králicka v ranních hodinách při cestách do školy či do zaměstnání.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní ČR: Koněpruské jeskyně zakládají novou tradici kulturních pořadů v podzemí

16:05 Správa jeskyní ČR: Koněpruské jeskyně zakládají novou tradici kulturních pořadů v podzemí

Od letošního jara, souběžně s otevřením nového Domu přírody Českého krasu, uvádějí Koněpruské jeskyn…