Hyundai Motorsport urychluje vývoj soutěžního vozu i20 WRC

03.11.2013 13:28

Začátek nového ročníku mistrovství světa v rallye FIA WRC 2014 (World Rally Championship) se kvapem blíží. Tým Hyundai Motorsport proto věnoval během říjnových příprav na sportovní výzvy nadcházející sezóny celkem 15 dní testování soutěžního vozu i20 WRC, který absolvoval více než 1 000 km na šotolině a asfaltu.

Hyundai Motorsport urychluje vývoj soutěžního vozu i20 WRC
Foto: red
Popisek: Hyundai

„Tento měsíc byl pro nás mimořádně hektický. Více než polovinu měsíce jsme testovali i20 WRC na obou druzích povrchu. Ve čtyřech samostatných testech se za volantem střídala trojice našich testovacích jezdců. Nyní máme dva vozy i20 WRC v nejnovější specifikaci, což nám umožní ještě více zintenzívnit vývojový program střídáním mezi dvěma podvozky,“ řekl Michel Nandan, šéf týmu Hyundai Motorsport. „Celkově to byl pozitivní měsíc, protože jsme dokázali otestovat nové díly, vyzkoušet různá nastavení a ujet s vozem slušnou porci kilometrů.“
 
Říjnové testování bylo zahájeno čtyřdenním testem na šotolině na jihu Španělska, kde tým sledoval chování vozu i20 WRC za teplého počasí. Za volant vozu tam usedali Juho Hänninen a Chris Atkinson. „Během testů jsme zde využívali daných možností a pokračovali ve vývoji vozu na šotolině v podmínkách, které se podobají těm, které na nás čekají příští rok např. v Portugalsku a na Sardinii. Vyzkoušeli jsme několik konfigurací pro tyto druhy terénu a prověřili několik nových komponentů, které jsme dosud netestovali,“ vysvětlil Nandan.
 
Tým Hyundai Motorsport se posléze přesunul z jihu Španělska na sever do Katalánska, kde proběhl další pětidenní test na šotolině. Po něm následoval test na asfaltu v německém Baumholderu, kde se nachází legendární Arena Panzerplatte, která tvoří součást itineráře Rallye Deutschland.
 
„Poté, co jsme se v první polovině října soustředili na nezpevněné povrchy, podrobili jsme i20 WRC testu na asfaltu ve stejných podmínkách, v nichž se jede Rallye Deutschland. Zkoušeli jsme několik nových dílů podvozku, protože jsme na asfaltu netestovali od srpna,“ pokračoval Nandan.
 
 V posledním říjnovém týdnu pokračoval vývoj vozu na asfaltu v Katalánsku, na silnicích Rallye de España, předposledního podniku v sezóně WRC, který se konal v uplynulém týdnu. „Testování na stejných silnicích, na nichž se jezdí rallye, nám umožňuje získávat první reference o rychlostních zkouškách, které na nás čekají v příštím roce,“ dodal Nandan.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

22:04 Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

Ministerstvo spravedlnosti gratuluje týmu z odboru strategie a koncepce justice, který získal presti…