IPR Praha: 410 stromů, 23 přechodů, 3 nové zastávky. Spojnice Nuslí a Pankráce ožije

14. 3. 2016 16:50

Oplocený strom uprostřed přechodu, nebezpečné podchody, hluk, prach nebo zbytečně složité přestupy z tramvaje na autobus. S takovými problémy se uživatelé Táborské ulice svěřili architektům Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Odborníci zohlednili podněty obyvatel a dnes představili návrh rekonstrukce. K plánovaným změnám se teď můžou místní znovu vyjádřit.

IPR Praha: 410 stromů, 23 přechodů, 3 nové zastávky. Spojnice Nuslí a Pankráce ožije
Foto: iprpraha.cz
Popisek: IPR Praha - logo

Na 2,5kilometrovém úseku ulice přibude 410 stromů, 23 přechodů, 3 nové tramvajové zastávky, rozšíří se chodníky a vznikne více prostoru pro předzahrádky. Z nehostinné dopravní tepny se tak stane příjemný živý bulvár Prahy 4. První etapa rekonstrukce Táborské ulice by měla začít už v roce 2018. IPR nyní na venkovních panelech přímo v ulici představuje, jaké úpravy by mohly ulici čekat. Místní se k nim můžou vyjádřit přímo na ulici nebo na www.iprpraha.cz/taborska.

„Když jsme se místních ptali na názor, tak si často stěžovali, že při návštěvě nuselské polikliniky musejí nebezpečně přebíhat z protilehlé zastávky, kde chybí přechod. Proto ho tam doplňujeme a tramvajová zastávka by měla být nově bezbariérová,“ uvádí příklad konkrétní změny ředitel IPR Praha Petr Hlaváček.

O něco výše – nad historickou Nuselskou radnicí - bude po obou stranách ulice doplněno stromořadí, které sníží hluk a vytvoří pod stromy příjemné prostředí pro posezení. Okolní obchody tak získají motivaci otevřít předzahrádky a podpořit aktivní život v ulici.

Velkou proměnou projde také přestupní uzel Pražského povstání. „Zastávky tramvaje a autobusů jsou tam dnes daleko od sebe, takže cestující čekají na rohu ulice, který spoj pojede dřív, a pak musí běžet přes celou křižovatku. Proto tady vznikne jedna sdružená zastávka, a navíc výhledově přibude bezbariérový výtah přímo na nástupiště metra. Díky tomu cestující každý den ušetří stovky zbytečných metrů,“ říká Petr Hlaváček.

V navazující ulici Na Veselí architekti z IPR navrhují doplnit stromořadí a podélné parkování, čímž bude v celé délce obnovena příjemná městská ulice, kterou její obyvatelé znají z okolí zastávky Na Veselí. Další novinkou, na kterou se mohou místní těšit, je přímé napojení zatahujících tramvají z Táborské ulice do vozovny.

Díky tomu dojde k provozní úspoře dopravního podniku, ale hlavně se v ulici Na Veselí výrazně sníží noční hluk, na který si občané často stěžují a po dlouhých letech se tak budou moct v klidu vyspat.

„Čtvrtstoletí po pádu Berlínské zdi jsou Nusle a Pankrác stále rozděleny plotem od Nuselského mostu přes celé náměstí Hrdinů. Rekonstrukce v oblasti ulic Táborská, Na Pankráci a 5. května nám dává příležitost polidštit celé území, znovu spojit Pankrác s Nuslemi a obnovit důstojnost náměstí Hrdinů,“ upozorňuje starosta městské části Praha 4 Petr Štěpánek (Trojkoalice/SZ).

Návrh rekonstrukce celé oblasti má několik etap, z nichž první je Táborská ulice a ulice Na Pankráci, které se mají začít upravovat v letech 2018 a 2019. Prostory v bezprostřední návaznosti na severojižní magistrálu jsou výhledovou etapou, která směřuje k výslednému ideálnímu stavu.  Ten ale musí ještě prověřit Studie humanizace magistrály, kterou IPR Praha připravuje ve spolupráci s městskými částmi.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ředitelství silnic a dálnic nemusí platit téměř 176 milionů za nechtěné pozemky

21:00 Ředitelství silnic a dálnic nemusí platit téměř 176 milionů za nechtěné pozemky

Ministerstvo dopravy uspělo v několikaletém soudním sporu ohledně pozemků v Běchovicích. Ředitelství…