Institut plánování a rozvoje: Nová lávka přes Štvanici. Praha vyhlašuje architektonickou soutěž

11. 4. 2017 14:05

Holešovice a Karlín propojí nová lávka pro pěší a cyklisty. Architekti mohou soutěžní návrhy odevzdávat do 25. 7., vítěz bude znám po následném zasedání poroty.

Institut plánování a rozvoje: Nová lávka přes Štvanici. Praha vyhlašuje architektonickou soutěž
Foto: iprpraha.cz
Popisek: IPR Praha - logo

„Díky nové lávce vznikne nové propojení dvou městských čtvrtí. Usnadní život především pěším a cyklistům – nejsnazší propojení Karlína a Holešovic doposud představoval oblíbený přívoz, který ovšem v zimě nejezdí. Štvanice tak bude konečně přístupná po celý rok,“ uvedl radní pro dopravu Petr Dolínek.

„Jsem velmi rád, že obě městské části – Praha 7 a Praha 8 – souhlasily s myšlenkou pojmout lávku přes Štvanici jako jeden společný projekt, nikoli jako jednu lávku z Holešovic a druhou z Karlína,“ říká Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje Prahy (IPR Praha). „Věřím, že architektonická soutěž je nejlepším způsobem, jak dojít ke kvalitnímu návrhu.“

Se stavbou lávky dlouhodobě počítá i platný územní plán. Na straně Holešovic bude lávka navazovat na hustě obydlenou rezidenční čtvrt a rozvíjející se areál Pražské tržnice, který se jednou může stát významným kulturně-společenským centrem. Na něj pak navazuje transformační území Bubny, kde v budoucnu vznikne nová městská čtvrť. Na karlínské straně pak lávka bezprostředně naváže na území Rohanského nábřeží, kde v posledním desetiletí vzniká nová zástavba.

Ostrov Štvanice je atraktivní především pro svůj sportovně-rekreační potenciál. Obzvláště Karlín se potýká s nedostatkem parků a lepší propojení s převážně zeleným ostrovem by tak mohlo přilákat mnoho nových návštěvníků. Nejbližší přírodní plochou je Štvanice i pro oblast Dolních Holešovic.

V současnosti se na ostrov dá dostat jen přes Hlávkův most, který je ovšem zatížen hustým automobilovým provozem – přístup pro pěší je zdlouhavý a nekomfortní. Lávka usnadní cestu i cyklistům, protože propojí cyklistické trasy vedoucí podél řeky na obou březích a podpoří možnost významné cyklistické linie Žižkov-Karlín-Holešovice-Troja. Lávka bude překlenovat koryto řeky v šířce 38m mezi Karlínem a Štvanicí a 149m mezi Štvanicí a Holešovicemi. Poskytnout by měla co nejpřímější a úrovňově jednoduchý přístup.

Soutěž je vyhlášena k 10. dubnu 2017, termín pro odevzdání návrhu je 25. červenec 2017. Vítěze jednokolové soutěže vybere porota, jejímž předsedou je Mirko Baum, původem český architekt působící jako profesor na univerzitě v Cáchách.

Kromě něj zasednou v porotě i zástupci obou městských částí – starosta Roman Petrus za Prahu 8 a radní pro územní rozvoj Lenka Burgerová za Prahu 7 – a pražský radní pro dopravu Petr Dolínek. Soutěž organizuje IPR Praha, investorem je Magistrát hlavního města Prahy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Praha patří k ekonomicky nejrozvinutějším regionům EU

22:29 Český statistický úřad: Praha patří k ekonomicky nejrozvinutějším regionům EU

Ekonomická situace se za posledních dvacet let zlepšila ve všech krajích. Ukazují to nejnovější data…