Invia.cz: Zájem o eurovíkendy vzrostl o 78 %

05.05.2014 11:13

Češi mířili do Paříže, za kterou více utráceli.

Invia.cz: Zájem o eurovíkendy vzrostl o 78 %
Foto: Jan Rychetský
Popisek: 1. máj v Paříži

Teplé dubnové počasí přineslo zvýšený zájem českých turistů o eurovíkendy. Cestovní agentura Invia, přední tuzemský online prodejce zájezdů, v dubnu registrovala meziroční nárůst poptávky o 78 %. U Čechů dlouhodobě vede dovolená v Paříži, za kterou si letos byli ochotni připlatit. Naopak v průměru utrácejí čeští turisté za zájezdy na prodloužený víkend oproti loňsku méně.   

Mezi destinacemi pro eurovíkendy je dlouhodobě nejoblíbenější Paříž, která letos v dubnu tvořila 55 % z celkové poptávky po zájezdech na prodloužený víkend u cestovní agentury Invia. U zájezdů do francouzské metropole došlo zároveň k nejvýraznějšímu nárůstu ceny prodané dovolené. Turisté za pařížské pobyty v letošním roce průměrně utrácejí 6 204 Kč na osobu, což je o 1 750 Kč více než v loňském roce.

„Paříž je mezi poznávacími pobyty nejoblíbenější destinací již několik let. Volí ji turisté napříč věkovými skupinami. K nárůstu průměrné ceny prodaného zájezdu došlo právě proto, že se sem turisté rádi vracejí,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel společnosti Invia, která je jedničkou českého trhu v oblasti prodeje zájezdů přes internet. „Při svých opakovaných návštěvách si rádi dopřávají kvalitnější služby. Vybírají si například ubytování v hotelu vyšší úrovně nebo ve výhodnější lokalitě. Častěji také preferují leteckou dopravu,“ doplnil Tůma.

Stále více se kromě Paříže prosazují i jiné evropské metropole. Z poptávky po eurovíkendech u cestovní agentury Invia zaujímá 10% podíl Londýn, 8% podíl Dubai a 7 % připadá na Budapešť. „Dominance Paříže postupně klesá. Zájezdy do francouzské metropole sice i nadále tvoří nadpoloviční většinu prodaných eurovíkendů, Češi však stále raději objevují i bližší metropole. Nově výrazně narostla poptávka po výletech do Berlína či do Budapešti, o které je několikanásobně vyšší zájem než loni,“ uvedl Michal Tůma z cestovní agentury Invia, která nabízí pobyty více než 300 cestovních kanceláří.

Přestože dlouhodobě narůstají částky, které turisté investují do svých pobytových dovolených, v případě eurovíkendů došlo v dubnu k jejich poklesu. V průměru zákazníci cestovní agentury Invia v měsíci dubnu utráceli za zájezdy na prodloužený víkend 7 478 Kč na osobu, což je o 1 020 Kč méně než v loňském roce. Za poklesem stojí především výrazné snížení cen zájezdů do Dubaie, a to z důvodu zrušení víz do Spojených arabských emirátů.

„Již 22. března 2014 došlo ke zrušení vízové povinnosti pro občany České republiky a dalších evropských států pro návštěvu Spojených arabských emirátů. Díky tomuto kroku se zvedla poptávka po této destinaci a zároveň klesly ceny zájezdů,“ upozornil Michal Tůma z cestovní agentury Invia. Lidé ušetří nejen za cenu víza, která činila bezmála dva tisíce korun, ale také uspoří díky poklesu cen zájezdů. Cestovní kanceláře totiž v důsledku konkurenčního boje pobyty do arabských letovisek zlevnily,“ dodal Tůma.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

11:11 Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

Český výrobce sušeného masa Fine Gusto Nature je jedním z největších producentů sušeného masa ve stř…