Prezentace těchto středních odborných škol dokládá, že vývoj technologií v oblasti průmyslové automatizace, IT, automobilového průmyslu, nebo obrábění, je prudký, a to se odráží nejen v oblasti trhu práce, ve firmách, ale také v nabídce a profilaci jednotlivých oborů a specializací studia. Nadcházející tzv. čtvrtá průmyslová revoluce, která počítá s širším využitím kyber-fyzikálních systémů, se tak projevuje i v některých oblastech výuky, například při programování robotů (na stánku SŠ Jedovnice bylo možné vidět robota, který složí Rubikovu kostku za jednu minutu).
Školy se prezentovaly interaktivně – návštěvníci si tak mohli přímo vyzkoušet různě trenažéry a speciální pomůcky a nástroje, které se využívají přímo ve výuce konkrétních oborů. Šlo například o simulátor Formule 1, obří maketu hradu Karlštejn ze stavebnice CHEVA, soutěže v programování, různé virtuální technologie a pomůcky z oblasti mechatroniky, inteligentní elektroinstalace, termokamery, 3D tiskárny a mnohé další exponáty. Některé exponáty jakoby potvrzovaly legendární citát od Arthura C. Clarka, že „Každá dostatečně pokročilá technologie je prakticky nerozeznatelná od magie“. Na stáncích jsou přítomni žáci vyšších ročníků, kteří ochotně osvětlí funkci a kontext využití jednotlivých přístrojů a exponátů. Žáci základních škol, jejichž účast letos překročila hranici 1500, navštěvovali s pedagogickým doprovodem také expozice některých firem, rozmístěné v pavilonech. Mohli tak poznat prostřednictvím odborného výkladu moderní trendy v průmyslu, inovace a celkovou perspektivu těchto oborů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva