Řidiči neustále vedou debaty, co je důležité pro zachování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly. Důležité jsou především tyto faktory:
Reakční doba řidiče. Řidič musí zaregistrovat, že nastává nezvyklá situace, vyhodnotit míru její rizikovosti a zvolit adekvátní řešení. To však není v žádném případě jednoduché. Připravený řidič v optimální kondici registruje nezvyklou situaci ihned, nepřipravenému to trvá nemalých sedm desetiny sekundy . Následuje doba, kdy řidič vyhodnocuje míru rizikovosti. Připravený řidič se rozhodne za dvě desetiny vteřiny, nepřipravený až třikrát déle. Pak následuje vlastní reakce k odvrácení nebezpečí. To trvá přibližně dvě desetiny sekundy. Řidič začne reagovat za 0,4, nebo až 1,5 sekundy. „To je dost podstatný rozdíl. Na dálnici potřebuje řidič, který neočekává nebezpečí, až o 40 metrů delší vzdálenost, než adekvátně zareaguje,“ upozorňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
Účinnost brzdné síly. Pokud se řidič rozhodne vyřešit kritickou situaci intenzivním brzděním, musí počítat s tím, že plného náběhu brzdného účinku nebude dosaženo ihned. U osobního vozidla se bude jednat o zhruba desetinu sekundy, u vozidla vybaveného brzdami vzduchovými (nákladní vozy a autobusy) bude tento čas až téměř šestkrát delší.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva