Kapsch: Politici, přestaňte povídat nesmysly kolem mýta a začněte konečně makat!

23.03.2015 13:14

Kolem mýtné smlouvy padají stále dokola nesmyslná klišé. Nikdo ale neřekne konkrétně, v čem má být smlouva pro stát nevýhodná.

Kapsch: Politici, přestaňte povídat nesmysly kolem mýta a začněte konečně makat!
Foto: Kapsch
Popisek: Kapsch

„Přestaňte říkat nepravdy a nesmysly kolem mýta jako ty, které padaly v nedělním diskusním pořadu České televize. Ničemu to neprospívá, jen to zhoršuje atmosféru a zakrývá skutečnou podstatu problémů, do kterých se stát dostal vlastní neschopností. Pojďme si už konečně sednout za jednací stůl,” vyzývá Karel Feix, generální ředitel Kapsche v České republice. Kapsch znovu opakuje, že je připraven jednat o čemkoliv, ať už o provozních slevách, nebo o součinnosti při tendru. „Jsme osm let spolehlivý partner státu a budeme jím samozřejmě i nadále,” doplňuje Feix. Podle něj tady ale už několik let není žádný skutečný partner pro jednání, nikdo z předchozích ministrů od Bendla, přes Stanjuru, Dobeše či Bártu až do současnosti nepřišel a neotevřel například jednání o změnách v mýtné smlouvě.

Kolem mýtné smlouvy navíc padají stále dokola nesmyslná klišé. Nikdo ale neřekne konkrétně, v čem má být smlouva pro stát nevýhodná. Kapsch proto uvádí prostřednictvím Karla Feixe na pravou míru následující omyly z posledních politických vyjádření:

- Mýtná smlouva byla již nedílnou součástí zadávací dokumentace, všichni uchazeči ji museli podepsat při odevzdání nabídek a NIKDO V NÍ NEMOHL ZMĚNIT ANI ČÁRKU! Její znění připravili úředníci státu spolu s odbornými experty.

- Mýtná smlouva NEBYLA NIKDY TAJNÁ, dokonce visela několik let kompletně na webových stránkách ministerstva dopravy. Pokud na ministerstvu složitě hledali její originál po trezorech, jde pouze o šlendrián úředníků.

- Mýtný kontrakt patří mezi NEJPROVĚŘENĚJŠÍ, kromě ÚOHS, policejní orgánů, několika soudů či Evropské komise, jej zkoumala také parlamentní vyšetřovací komise, ve které seděli i zástupci KSČM.

-  Zeptejte se úspěšných tuzemských podnikatelů, zda považují za pro stát nevýhodný kontrakt, kdy Kapsch na vlastní náklady zafinancoval stavbu mýta bez nároku na státní rozpočet, nesl veškerá rizika pod vysokým penále, které mohlo činit při nevýběru mýta až miliardy, v současnosti pod přísnými sankcemi státu garantuje trvalý výnos mýta? Zda je nevýhodný kontrakt, který státu přinesl už 60 miliard korun, z každé investované koruny přináší státu pět korun a udržuje si úspěšnost výběru nad 99 procenty? Jsou toto parametry pro stát nevýhodného kontraktu?

Zrodil se nový dopravní odborník?

Elektronické mýtné systémy patří mezi složité technologické otázky a někteří politici umí přiznat, že jí nerozumí, stejně jako se neorientují například ve štěpení jádra nebo zkoumání vesmíru. Ne tak šéf komunistů poslanec Vojtěch Filip, který je jinak velmi erudovaný právník a zkušený politik. Bohužel v Otázkách Václava Moravce předvedl  naprostou neorientaci v mýtné problematice:

1) Prý už v roce 2004 komunisté plánovali zavedení satelitního mýta. Dodnes ale všude ve světě vládne spolehlivá mikrovlnná technologie, satelit zůstává v naprosté menšině, neujal se ani v USA, kde se satelitní určování polohy zrodilo. Jsou snad ve Skandinávii, Rakousku, Itálii, Francii nebo Španělsku hloupí, že stále používají mikrovlnné mýto? 

2) Chtěli komunisté, aby snad Česká republika, kde se provozní náklady pohybují 20 procent, dopadla jako sousední satelitní Slovensko? Tam náklady na provoz spolknou podle oficiální statistik Národní dálniční společnosti přes polovinu vybraného mýta, při součtu nákladů na výstavbu a provoz pak dokonce 80 procent z každého vybraného eura.

3) Mýtné brány prý brání řádné rekonstrukci dálnice D1... Nemusí to být pravda, ale dobře to zní. Faktem je, že mýtný systém nemá žádný negativní dopad na modernizaci ústřední tuzemské dálnice. Naopak, data z mýtného systému silničnímu ředitelství pomáhají při efektivním plánování omezení a objížděk. Komplikace stavebníkům způsobují spíše desítky mostů a přejezdu nad dálnicí, nebo i dálkové směrové ukazatele ŘSD. Pokud by se stát přece rozhodl rozšiřovat dálnici o další pruhy, mýtnice lze jednoduše „přestaničit“. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

7:02 CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

Česko posiluje svůj potenciál evropské golfové destinace. Golfový turismus patří k významným zdrojům…