Nová převodovka - první svého druhu od značky Kia - byla zkonstruována s cílem zvýšit hospodárnost při současném vylepšení provozních vlastností. Další předností je možnost ještě sportovnější jízdy.
Nová převodovka DCT se stane hospodárnějším nástupcem současných šestistupňových samočinných převodovek Kia, které se v současnosti dodávajína přání do většiny modelů Kia. DCT kombinuje výhody mechanické i samočinné převodovky, přičemž umožňuje ještě rychlejší řazení.
Inženýři Kia si v rámci vývojového procesu dali za cíl zvýšení hospodárnosti o sedm procent a zkrácení doby, potřebné ke zrychlení z 0 na 100 km/h, o pět procent v porovnání s aktuální mechanickou šestistupňovou převodovkou.
Středem zájmu vývojového týmu byla rovněž minimalizace hlučnosti a vibrací. Vysokou úroveň kultivovanosti zajišťuje u nové převodovky DCT speciální vnější tlumič.
DCT disponuje dvěma suchými spojkami, jejichž ovládací mechanismus je poháněný elektromotorem. Toto řešení zvyšuje hospodárnost. Každá spojka, jedna pro sudé a druhá pro liché převodové stupně, má vlastní vstupní hřídel. Toto uspořádání umožňuje převodovce DCT řadit postupně nebo okamžitě přeskočit na kterýkoli ze sedmi převodových stupňů v závislosti na požadavcích řidiče.
Nepřerušovaný přenos hnací síly převodovkou DCT minimalizuje pokles točivého momentu motoru během řazení a zajišťuje plynulejší jízdu za všech podmínek. Velké rozpětí převodů sedmistupňové převodovky zvyšuje hospodárnost a zlepšuje provozní vlastnosti v porovnání s konkurenčními šestistupňovými převodovkami DCT.
Nová sedmistupňová dvouspojková převodovka se poprvé objeví v sériově vyráběných vozech Kia v roce 2015.
autor: Tisková zpráva