Do maturitních a učebních oborů v odborném vzdělávání nastupuje každoročně zhruba 72 % absolventů základních škol. Na gymnázia míří 22,5 % populačního ročníku. Správná volba oboru se přitom významně odrazí i na spokojenosti při učení a spolurozhoduje i o tom, zda žák školu dokončí a zda se své profesi bude chtít v budoucnu věnovat. „V Evropském týdnu odborných dovedností budeme žákům a jejich rodičům poskytovat individuální poradenství k volbě vzdělávací a profesní dráhy, “ říká Helena Úlovcová, pověřená řízením Národního ústavu pro vzdělávání. „Chtěli bychom také upozornit na informační systém Infoabsolvent, kde jsou představeny nejen všechny školy a jimi nabízené obory vzdělání a také data o budoucím uplatnění na trhu práce,“ dodává Úlovcová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
Proč EU řeší tresty za znásilnění?
Nemám nic proti zpřísnění, ale neměl by si to každý stát řešit legislativně sám? Proč mám dojem, že se EU plete do vnitřních záležitostí států čím dál víc? Kde končí její kompetence? Proč neřešíte třeba nelegální migraci, s kterou jste od voleb nepohnuli?
Další články z rubriky

16:08 Hospodářská komora: Čerpání financí z EU musíme konsolidovat
Česko musí přestat rozpouštět evropské peníze v roztříštěných projektech s nízkou přidanou hodnotou.
- 13:21 Finanční správa upozorňuje na další vlnu podvodných zpráv
- 11:49 ČEZ: Memorandum urychlí energetické stavby na státních pozemcích
- 10:17 Úřad vlády: NERV o zdravotnictví a rozvoji regionů
- 7:23 MHMP: Výjimka pro parkování bezemisních vozů do konce roku
- 22:03 NP Šumava: Nedostatek vody zastavuje splouvání Vltavy