„Uvítal jsem, že se pořadatelé berlínského festivalu letos rozhodli otevřít dveře i televizní tvorbě. Pro Českou televizi je to skvělá příležitost jak zahraničním partnerům ukázat, na čem je založen úspěch naší dětské stanice i to, že pokračujeme ve známé tradici české televizní produkce pro děti na velmi vysoké úrovni,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.
„Česká televize se bude na festivalu prezentovat tím nejlepším ze své současné dětské tvorby a programu Déčka,“ říká výkonný ředitel dětské stanice Petr Koliha, který na Berlinale dětskou televizi osobně představí. Ve výběru prezentovaných pořadů jsou například hrané seriály Špačkovi v síti času a Mazalové, zábavně-vzdělávací pořady Já budu Einsteinem!, Draci v hrnci či magazíny pro starší děti Wifina a Faktor U. „Největší zájem zahraničních partnerů očekávám o animace a hrané seriály, které mají tradičně největší úspěch," dodává.
Dětská tvorba České televize není pro zahraniční festivaly ani producenty nová. Úspěch na mezinárodních festivalech aktuálně sklízí například snímek Jirka a bílé myšky režiséra Karla Janáka, který patří do série krátkých filmů pro děti vznikajících ve spolupráci s Evropskou vysílací unií.
Samotná dětská produkce patří k nejprodávanějším titulům České televize do zahraničí. „Zájem o dětskou tvorbu České televize je dlouhodobý a trvalý. Největší poptávka je po Večerníčcích, a to animovaných i jiných. Z neanimovaných jsou bezkonkurenčně nejžádanější zvířátka pana Chaloupka a z novější produkce Krysáci a Žížaláci,“ říká Hynek Chudárek, obchodní ředitel České televize. „Zájem je ale také o Arabelu nebo pohádky Anděl Páně, Královský slib a Císař a Tambor,“ dodává. Katalog nabízených pořadů je dostupný na webu Česká televize. V současnosti zahrnuje v současnosti přes dvě stě dětských pořadů (107 animovaných a 96 hraných titulů).
Déčko připomene na festivalu také evropský rozměr svého diváckého úspěchu. Po pěti měsících vysílání se stalo nejsledovanější dětskou veřejnoprávní televizí v Evropě. V lednu dosáhla stanice rekordního podílu na sledovanosti 21,68 % u dětí ve věku 4–12 let a vyhoupla se před dosud nejsledovanější evropské veřejnoprávní televize pro děti, které sleduje přibližně 16 % z jejich aktuálního dětského publika.
autor: Česká televize