LEO Express v Polsku: naším cílem je příchod milionů nových cestujících na železnici

13.06.2013 10:51

LEO Express vidí v Polsku, podobně jako v České republice, prostor, aby železnice díky kvalitním službám získala miliony nových zákazníků. Na tom chce spolupracovat se stávajícími dopravci a dalšími zainteresovanými institucemi.

LEO Express v Polsku: naším cílem je příchod milionů nových cestujících na železnici
Foto: LEO Express
Popisek: Nová souprava LEO Express se poprvé předvedla v Česku

Dynamický rozvoj osobní železniční dopravy a získání nových zákazníků pro kvalitní služby na železnici je hlavním cílem společností LEO Express a DLA, které se rozhodly prostřednictvím společného konsorcia vstoupit na trh dálkové železniční dopravy v Polsku.

„Chceme doplnit nabídku služeb stávajících dopravců a společně s nimi získat pro polskou železnici miliony nových zákazníků, kteří budou namísto osobních automobilů využívat kvalitní dálkové železniční dopravy“, říká Leoš Novotný, vlastník železničního dopravce LEO Express a dodává: „vidíme potenciál nejméně pěti milionů nových cestujících, kteří mohou v letech 2014 a 2015 přijít na polskou železnici, jestliže se na trhu objeví portfolio nových služeb a také nových dopravců, kteří doplní stávající nabídku.“

Například v České republice, která je domovskou zemí společnosti Leo Express se v roce 2012, který byl prvním rokem fungování více dopravců v dálkové dopravě – a to zejména na páteřní trase Praha – Ostrava – vzrostl počet cestujících ve srovnání s rokem 2011 o 4,83 milionů během jednoho roku a výkon železnice – tedy počet osobokilometrů vzrostl o 541 miliónů, což je meziročně o 8,1 % a nejvíce za posledních 18 let. Růst zaznamenali nejen noví dopravci, ale díky růstu kvality služeb zaznamenal nárůst počtu cestujících i výnosů z osobní dopravy také národní dopravce – České dráhy, protějšek PKP InterCity a Przewozu Regionalnych.

Nové nabídky služeb v oblasti železniční dopravy znamenají prokazatelně příchod nových cestujících a jsou přínosem pro všechny: pro zákazníky, stát, daňové poplatníky, i pro již fungující dopravce. Příchod nových dopravců má pozitivní dopady především v následujících oblastech:

Růst kvality a rozsahu služeb – zákazníci mohou využívat takových služeb, jako je internet zdarma, sledování filmů během cesty, poslech hudby, konzumace široké nabídky občerstvení, služby palubního personálu.

Vyšší hodnota pro cestujícího – získává více spojení, atraktivnější služby.

Větší atraktivita a dostupnost železnice: aktivní marketing a rozšíření prodejních kanálů a míst mimo nádraží – blíž k zákazníkovi (například do běžných obchodů, cestovních kanceláří, provizních prodejců a na další tisícovky míst) – vede k příchodu nových zákazníků na železnici.

Úspory pro stát a daňové poplatníky – větší množství dopravců na komerční riziku umožní státu ušetřit na dotacích díky menšímu počtu spojů, které musí objednávat. Na trhu, kde existují dopravci jezdící bez dotací, nemusí stát objednávat dotované spoje.

Vyšší zaměstnanost, růst atraktivity povolání na železnici – noví dopravci vytvářejí stovky nových pracovních míst a také zcela nové profese (například stevardi a stevardky), které mají pozitivní dopad na růst image zaměstnání na železnici. Poptávka po některých profesích, jako jsou například strojvedoucí, vede také k růstu platové atraktivity tohoto zaměstnání.

Díky těmto změnám se pak železniční doprava v očích zákazníků stává stejně atraktivní a žádaná, jako například služby mobilních operátorů nebo leteckých dopravců.

„Chceme společně s ostatními dopravci jít tímto směrem. Není naším cílem vyhrocený konkurenční boj. Deklarujeme zájem na společné práci na získávání nových zákazníků pro kvalitní služby na železnici – a to zejména ve spolupráci s dopravci, jako jsou PKP InterCity či Przewozy Regionalne“, dodává Leoš Novotný. Wanda Zielińska, generální ředitelka společnosti DLA k tomu doplňuje: „Vážíme si zejména pozitivního přístupu ministerstva dopravy a dalších institucí, které jednoznačně ve svých prohlášeních deklarovaly připravenost podpořit rozvoj polské železniční dopravy v tomto směru“.

Novému dopravci se již hlásí první zájemci o zaměstnání. Celkem jich plánuje přijmout až 150.

Soukromý železniční dopravce Leo Express společně v konsorciu s polským dopravcem DLA již během prvního dne po zveřejnění svých plánů a e-mailové adresy praca@leoexpress.pl dostali desítky životopisů a e-mailů potvrzující zájem o potenciální práci pro nového dopravce.

Konsorcium Leo Express a DLA plánuje v Polsku vytvořit více než 150 nových pracovních míst a hodlá zaměstnat odborníky v řadě profesí – od strojvedoucích, přes palubní personál až po zaměstnance prodejní sítě. Dopravce bude všechny zájemce o zaměstnání evidovat a následně, jakmile se přípravy rozeběhnou naplno, pozve uchazeče k osobním pohovorům.

Leo Express a DLA vytvořili konsorcium, ve kterém se spojily DLA jako polský dopravce s veškerými oprávněními provozovat osobní železniční dopravu v Polsku a český dopravce Leo Express, který do společného projektu přináší zákaznický produkt a zkušenosti s provozem kvalitní dálkové železniční dopravy z České republiky.

Leo Express v současné době provozuje moderní železniční dopravu na dálkové trase Karviná – Ostrava – Olomouc – Praha v České republice. Denně se celkem jedná o 16 spojů, které se těší vysoké průměrné obsazenosti ve výši 72 % a přesnosti vyšší než 90 %. Na svých spojích, které jsou provozovány nejmodernějšími elektrickými jednotkami Flirt vyrobenými v Polsku, poskytuje zákazníkům vysoký standard palubních služeb srovnatelný s leteckou dopravou. Cestující mohou například zdarma využívat palubní internet, sledovat filmy, poslouchat hudbu, či se oddávat maximálnímu servisu v třídách Business nebo Premium – včetně občerstvení zdarma. Zákazníci také ocenili nízké ceny, které například na trase Praha – Ostrava dlouhé cca 350 km začínají již na 238 Kč (cca 40 PLN). O podobné standardy chce doplnit nabídku služeb v dálkové železniční dopravě na polském trhu a v souvislosti s tímto příchodem na polský trh vytvořit více než 150 nových pracovních míst.

Investice Leo Express má značnou podporu velvyslance ČR v Polsku

Aktivitu Leo Express na polském trhu jako českého investora považuje za klíčovou rovněž Jan Sechter, velvyslanec České republiky ve Varšavě, který k tomu říká: „Bereme odvážné a promyšlené záměry Leo Express na polském trhu s veškerou vážností a jsme připraveni jim poskytnout maximální podporu. Vítáme snahu českých investorů prosadit se na polském trhu a naši systematickou podporu jejich podnikání budeme při každé příležitosti akcentovat směrem k polským partnerům a příslušným úřadům. Otevřenost obou zemí vzájemným investicím je ku prospěchu občanů obou zemí a jsem přesvědčen, že nadstandardní vztahy mezi Polskem a Českou republikou vstup Leo Express na polský trh umožňují.

Leo Express prostřednictvím svého polského partnera DLA, podal žádost o přidělení tras na provozování dálkových spojů na linkách Katowice / Krakov – Varšava a Varšava – Poznaň – Štětín. V současné době vede intenzivní jednání s manažerem infrastruktury PLK a dalšími úřady o přidělení kapacity na těchto trasách.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: LEO Express

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo zahraničí: První Národní rozvojový den v Černínském paláci

13:21 Ministerstvo zahraničí: První Národní rozvojový den v Černínském paláci

Ve čtvrtek 25. dubna se na Ministerstvu zahraničních věcí uskuteční historicky první Národní rozvojo…