Letiště Praha podporuje výzvu proti dezinformacím

21.10.2021 19:38 | Tisková zpráva

Letiště Praha se rozhodlo podpořit iniciativu Nelež, která vystupuje proti šíření dezinformací. Proto se veřejně přihlásilo k výzvě, jejímž cílem je odstřihnout dezinformační a manipulativní weby od peněz z reklamní inzerce a zaměřit se pouze na média, která pracují profesionálně a s relevantními a objektivními informacemi.

Letiště Praha podporuje výzvu proti dezinformacím
Foto: Archiv
Popisek: Letiště Praha - logo

Záměrem Letiště Praha není jakkoliv podporovat dezinformační a manipulativní webové stránky. „Tématu dezinformačních a manipulativních zpráv se na letišti aktivně věnujeme. Například v rámci monitoringu médií, který sdílíme se všemi zaměstnanci na intranetu společnosti, jsme nechali vytvořit speciální kategorii médií. Do té jsou zahrnuty právě zprávy z webů s potenciálně zavádějícím obsahem. Cílem je upozorňovat zejména ty, kteří se v mediálním světě tolik neorientují, o potenciální manipulativnosti daného obsahu,“ říká ředitelka komunikace Letiště Praha Eva Krejčí.

Zakladatelé spolku uvádí, že podle výzkumu Fondu nezávislé žurnalistiky téměř 60 procent lidí netuší, že čerpá informace z dezinformačních webů. Celková návštěvnost těchto dezinformačních webů se pohybuje kolem 12 procent populace, což vychází na 800 tisíc lidí a jedná se o osoby napříč celým sociálním spektrem.

K iniciativě NELEŽ se Letiště Praha hlásí jako zodpovědný zadavatel. „K zapojení vyzveme také obchodní partnery, zejména letecké společnosti. V rámci společných marketingových kampaní dopravců financovaných z tzv. incentivních programů poskytovaných naší společností se totiž objevuje také logo Letiště Praha. Do podmínek k čerpání těchto finančních prostředků pro rok 2022 proto zahrneme i bod týkající se doporučení neinzerování na manipulativních webech určených metodikou vypracovanou spolkem NELEŽ,“ říká Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha.

„Právě monetizaci záměrně manipulativních zpráv považujeme za největší hrozbu pro společnost. Spolek NELEŽ usiluje, aby se neinzerování na dezinformačních webech stalo etickou normou majitelů firem, ředitelů firem, brand managerů, pracovníků v reklamních, mediálních a PR agenturách,“ uzavírá Ivan Manolov ze spolku NELEŽ.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jak chcete z Bruselu zajistit naši potravinovou soběstačnost?

Podle mě je to klišé a nemůžeme být potravinově úplně soběstační, obzvlášť dnes, kdy je dost nevyzpytatelné počasí. A i kdybychom soběstační byly, nebude nás to stát mnohem více než potraviny z dovozu? Podpora českých potravin je sice hezká věc, ale zas né každý na to má rozpočet. Stačí se podívat n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Systém autobusových spojů umožňujících přepravu jízdních kol

19:02 Jihočeský kraj: Systém autobusových spojů umožňujících přepravu jízdních kol

Jihočeský kraj ve spolupráci s Jihočeským koordinátorem dopravy (JIKORD) a smluvními dopravci opět p…