Letiště Praha získalo bezpečnostní certifikát EASA

05.10.2017 9:54

Mezinárodní Letiště Václava Havla Praha splňuje vysokou úroveň bezpečnosti podle pravidel Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA). Dokládá to certifikát, který v září 2017 získalo od Úřadu pro civilní letectví ČR. Certifikaci EASA získalo Letiště Praha jako čtvrtý z provozovatelů pěti českých letišť, která do působnosti evropské agentury spadají.

Letiště Praha získalo bezpečnostní certifikát EASA
Foto: Archiv
Popisek: Letiště Praha - logo

„Udělené osvědčení podle nejnovějších evropských standardů je jasnou garancí leteckým společnostem, cestujícím i dalším uživatelům letiště a spolupracujícím organizacím, že máme nastavenu vysokou úroveň provozní bezpečnosti a naše infrastruktura i činnosti jsou v souladu s evropskou legislativou,“ popsal důležitost certifikace Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.

Na certifikaci se Letiště Praha připravovalo už v průběhu roku 2015, kdy identifikovalo neshody své infrastruktury s novým předpisem. Bylo nutné vypořádat celkem 1178 ustanovení. Podobně jako u jiných evropských letišť srovnatelné velikosti objevil tým odborníků přibližně třicítku požadavků, které Letiště Václava Havla Praha u některých prvků infrastrukturynesplňovalo. Důvod byl nejčastěji historický, jelikož pražské letiště bylo budováno v průběhu 80 let podle tehdy platných pravidel. Některá infrastruktura zejména ve starší části areálu tak nové přísnější požadavky 100% nesplňovala.

„Muselo být například doplněno nové značení vyčkávacího místa na pojezdové dráze.  Dále bylo nutné nechat kompletně přepracovat letištní příručku, která slouží jako popis letiště pro účely certifikace,“ popisuje průběžné vypořádání neshod Řehoř.

„Výsledkem procesu osvědčování je dále i odsouhlasený akční plán k postupnému zlepšování infrastruktury a dalšímu zvyšování provozní bezpečnosti, který obsahuje konkrétní kroky a investice na příštích 10 let. Chystáme se investovat třeba do nové přibližovací světelné soustavy, odmrazovacího stání, do rozšíření pojezdových drah a křižovatek pro velká letadla nebo do doplnění osových návěstidel,“ dodává Řehoř.

Podmínky certifikace jsou výsledkem nařízení Evropské komise z roku 2014 a nové předpisové základny EASA. Požadavky jsou pro všechna letiště na území Evropské unie stejná a získání certifikace je podmínkou pro další provozování veřejného letiště. Do konce roku 2017 ho musí získat všechna evropská letiště, která slouží obchodní letecké dopravě, provoz na nich je zajišťován pomocí postupů pro přístrojové přiblížení, mají dráhu se zpevněným povrchem o délce 800 m a více a odbaví ročně více než 10 tisíc cestujících. Do této kategorie s dráhou o délce 3750 m a více než 13 miliony odbavených cestujících ročně spadá i Letiště Václava Havla Praha.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Po zvýšení příspěvku na péči je nutné zajistit i jeho pravidelnou valorizaci

22:04 Ombudsman: Po zvýšení příspěvku na péči je nutné zajistit i jeho pravidelnou valorizaci

Zvýšení příspěvku na péči, které v pátek odsouhlasila Poslanecká sněmovna, se nevztahuje na nejnižší…