MD: Řídící výbor projedná informaci pro vládu se základními parametry tendru na výběr mýta po roce 2016

20.07.2015 13:40

V úterý 21. července od 15 hodin projednají zástupci všech parlamentních politických stran na řídícím výboru na Ministerstvu dopravy pracovní verzi materiálu Základní parametry zadávací dokumentace pro zadávací řízení na provoz Systému elektronického mýta po roce 2016.

MD: Řídící výbor projedná informaci pro vládu se základními parametry tendru na výběr mýta po roce 2016
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

Ministr dopravy Dan Ťok předloží tento čtyřicetistránkový dokument pro informaci členům kabinetu do konce července, jak mu uložila vláda. Materiál popisuje postup Ministerstva dopravy při plnění vládního usnesení, tedy realizovat technologicky neutrální soutěž na provozovatele mýtného systému. K tomu ministerstvo přistoupilo ve třech krocích.

„Nejdříve vypíšeme soutěž na provozovatele stávajícího systému tak, aby měl reálnou šanci každý seriózní zájemce. A pochopitelně, že tímto krokem sledujeme také zlevnění provozních nákladů. Systém upravíme na EETS (evropskou službu) a rozdělíme, aby stát mohl provozovat srdce mýta – centrální systém,“ vysvětluje ministr dopravy Dan Ťok.

Materiál dále popisuje případnou soutěž na rozšíření mýta na silnice, které by ještě bylo výhodné zpoplatnit, pokud bude politická shoda. „Na závěr po vyčerpání životnosti současného systému vypíšeme otevřenou technologicky neutrální soutěž na mýtný systém pro celý rozsah zpoplatněných komunikací. Připojíme jej k centrálnímu systému, který bude provozovat a rozvíjet stát,“ dodává ministr dopravy Dan Ťok.

Stát nezahodí investici za osm miliard korun

Cílem Ministerstva dopravy je navrhovaným řešením zlevnit provoz výběru mýta a především neohrozit příjem do státního rozpočtu ve výši zhruba 10 miliard korun ročně. Zároveň nechce zahodit plné funkční mýtný systém, který stál osm miliard korun a je plně v majetku státu. „Cokoliv jiného než zlevnění provozu je obrovská zátěž pro daňové poplatníky,“ říká ministr Ťok.

Kroky Ministerstva dopravy zároveň zamezí hrozící zátěží na podnikatele, kteří by museli znovu uzavírat smlouvy a vyměňovat palubní jednotky (tzv. OBU jednotky – v současnosti je zhruba 780 tisíc těchto jednotek v provozu).

Ministerstvo dopravy zároveň oslovilo 27 firem, které by se mohly zúčastnit transparentního výběrového řízení na provozovatele současného systému. Podle prvních reakcí od společností lze očekávat, že o účast v takovém tendru bude zájem.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Královéhradecký kraj: Vybrané turistické linky už vyjely

16:13 Královéhradecký kraj: Vybrané turistické linky už vyjely

V sobotu 27. dubna vyjely vybrané turistické autobusové a vlakové linky Veřejné dopravy Královéhrade…