MŠMT: Konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků

30.11.2017 18:18

Mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků „Podpora začínajících učitelů“ se dnes uskutečnila v prostorách Národní technické knihovny v Praze. Konferenci pořádal ve spolupráci s MŠMT Národní institut pro další vzdělávání.

MŠMT: Konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků
Foto: msmt.cz
Popisek: MŠMT - logo

V hlavní části konference vystoupili se svými příspěvky významní čeští i zahraniční odborníci ze škol i akademické sféry.

„Jsem ráda, že tady můžu přivítat hosty jak z České republiky, tak také ze Slovenska, Německa nebo Maďarska,“ přivítala účastníky ředitelka Národního institutu pro další vzdělávání Helena Plitzová. „Tato konference má za cíl upozornit na důležitost podpory začínajících učitelů při jejich nástupu do pedagogické praxe a těší mě, že se s námi podělí o své zkušenosti i kolegové ze zahraničí,“ dodala ředitelka Plitzová.

Za Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy se odborného setkání zúčastnila ředitelka odboru dalšího vzdělávání a péče o pedagogické pracovníky MŠMT Klára Bezděková: „Ministerstvo školství se snaží dílčími kroky navyšovat zájem absolventů fakult připravujících pedagogické pracovníky o toto povolání, přičemž hledáme možnosti, jak usnadnit absolventům přechod od teoretické přípravy do praxe,“ vysvětlila záměr MŠMT ředitelka Bezděková a pokračovala: „Součástí těchto kroků je také profesní podpora začínajícím učitelům. Z šetření Ministerstva školství vyplývá, že školy podporují začínající učitele formou pomoci ze strany uvádějícího učitele ve více než  osmdesáti procentech. Je tedy zřejmé, jaký důraz je na tuto oblast kladen samotnou praxí,“ dodala Bezděková.

Po příspěvcích a zkušenostech ze zahraničí představil v odpolední části konference v rámci projektu EFFeCT (European Methodological Framework for Facilitating Collaborative Learning for Teachers) v příspěvku Mentoring jako forma profesní podpory začínajícího učitele spolupráci začínajících a uvádějících učitelů lektor Národního institutu dalšího vzdělávání a ředitel ZUŠ Štefánikova v Praze Luboš Lisner: „V rámci projektu jsme paralelně vzdělávali uvádějící i začínající učitele. Ti pak spolu mezi jednotlivými setkáními pracovali ve svých školách na svém profesním rozvoji, přičemž jsme na konci vzdělávacího cyklu obdrželi zajímavou zpětnou vazbu od začínajících učitelů, kteří si na svých uvádějících nejvíce cenili vzájemné důvěry, partnerského přístupu, inspirace osvědčenými postupy a nezraňující zpětné vazby,“ vysvětlil pozitiva profesní podpory začínajících učitelů lektor a ředitel ZUŠ Lisner.

Ke konci konference proběhla k tématu nastavení adaptačního procesu ještě panelová diskuse. Třetí ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků uzavřel sérii konferencí, které v podzimních měsících pořádal ve spolupráci s MŠMT a partnery Národní institut pro další vzdělávání.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…