„Tři pracovní skupiny věnující se oblastem technickým, právním a dokumentačním se schází každý týden. Stávající mýtný provozovatel vyjádřil ochotu poskytnout informace o systému třetím osobám,“ říká Jan Chovanec, šéf přípravného týmu ministerstva. Podle něj se rychle postupuje v mnoha nejasných otázkách. „Kapsch pokračuje ve vstřícném přístupu vůči státu,“ potvrzuje ministr dopravy Dan Ťok.
Hlavními oblastmi pro diskusi státu s firmou Kapsch je poskytnutí dokumentace k mýtu dříve, než po uplynutí prosince 2016 a poskytnutí součinnosti při přechodu na nového provozovatele. Podle Chovance Kapsch vyjádřil ochotu poskytnout informace třetím osobám dříve, než bude ukončena smlouva. Stát by zajistil, že informace obdrží jen kvalifikovaní uchazeči o tuto veřejnou zakázku a výlučně v souvislosti s přípravou tendru.
Pokud jde o samotnou součinnost, Kapsch deklaroval svou připravenost s tím, že tyto prvky spolupráce vyžadují určitou úroveň řídících a odborných schopností na obou stranách (nový dodavatel a Kapsch), a proto je zapotřebí předem vyjasnit otázky odpovědnosti a jasnou strukturu projektu. „Jak už to vyjádřil majitel holdingu Georg Kapsch při schůzce s panem ministrem, chceme státu vyjít maximálně vstříc v obtížném procesu soutěžení mýtného provozovatele po roce 2016,“ říká Karel Feix, generální ředitel Kapsch v České republice. Feix potvrzuje, že Kapsch se jako globální mýtný lídr tendru v každém případě zúčastní. „Naše součinnost musí mít proto své limity, jak varují naši právníci. Rozhodně se nezúčastníme přípravy zadávací dokumentace tendru, protože by nás to mohlo diskvalifikovat ze samotné soutěže,“ vysvětluje Karel Feix z Kapsche.
autor: PV