Ministerstvo dopravy zveřejnilo přehled splněných priorit za období uplynulých dvou let

14.11.2016 15:14

Přehled splněných priorit Ministerstva dopravy za období 2014 – 2016:

Ministerstvo dopravy zveřejnilo přehled splněných priorit za období uplynulých dvou let
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

·         Nastartování výstavby nových dálnic a silnic!


V investicích v roce 2015 zahájeno necelých 50 km staveb na dálnicích, letos přes 70 km a příští rok je ambice 140 kilometrů dálnic rozestavět. V minulosti nebyly připravené projekty a výstavba byla tím pozastavena, takže nových úseků dálnic se otevírá málo. 

Letos se staví

-  D3 čtyři stavby mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi v délce 27 km

-  D1 Přerov-Lipník

-  D7 Postoloprty-Bitozeves

-  D11 Osičky-Hradec Králové

-  D48 Rybí – Rychaltice

V příštím roce se zahájí

-  D1 Říkovice-Přerov

-  D3 Úsilné – Hodějovice a Hodějovice – Třebonín

-  D6 obchvaty Lubenec a Řevničov, Nové Strašecí - Řevničov

-  D11 Hradec Králové – Smiřice, Smiřice – Jaroměř

-  D35 Opatovice nad Labem – Časy, Časy – Ostrov

-  D48 Frýdek Místek – obchvat

-  D55 obchvat Otrokovic

-  D56 Frýdek-Místek - připojení na D48

·         Čerpání SFDI je nejúspěšnější za poslední roky, k říjnu 2016 vyčerpáno 50,6 mld. Kč, cca 65,5% rozpočtu = jasná zpráva, že až účetně rok doběhne, využijeme na stavbách všechny prostředky, opravdu se pracuje, nejsou to jen peníze na papíře.

·         V roce 2015 byl historicky nejvyšší objem finančních prostředků vynaložených z rozpočtu SFDI do dopravní infrastruktury – 91,5 mld. Kč, cca 97% schváleného rozpočtu.

·         Ministerstvo dopravy stoprocentně dočerpalo evropské finance z OPD1 (bez ztráty prostředků se to podařilo z resortních operačních programů jen MD a MPO), úspěšně je dojednán OPD2, včetně auditu Evropské komise, který je potřebný k řízení programu

·         Dálniční obchvaty měst budou vyjmuty ze zpoplatnění. Od 1.1.2017 půjde o 100 km dálniční sítě: vjezdy do Prahy, Olomouc, Prostějov, Kroměříž, Beroun, Plzeň, Ústí nad Labem. Motoristům ulehčí dopravy ve městech/aglomeracích, ulehčí se dopravě v okolních obcích.

·         Modernizace dálnice D1: hotovo šest úseků, v realizaci čtyři, další čtyři ve výběrovém řízení. Pro zvýšení bezpečnosti v modernizovaných úsecích bude nasazeno úsekové měření rychlosti. Pilotní projekt měření snížil riskantní chování řidičů.

·         Mimořádné financování oprav silnic II. a III. tříd v roce 2015 a 2016 z rozpočtu SFDI 7,4 mld. Kč. V příštím roce, pokud bude dostatek prostředků, bude pomoc krajům v opravách silnic pokračovat.

·         1 500 nádražních budov je převedeno z Českých drah do majetku státu (SŽDC), nádraží se budou postupně opravovat.

·         Rozumné otevírání trhu na železnici zlepšuje kvalitu služeb.České dráhy jsou přesto klíčové pro veřejnou službu, některé tratě jako je například Plzeň – Most ale mohou provozovat soukromí dopravci.

·         Registrace vozidla bude možná na jakémkoliv úřadě v republice. To výrazně usnadní občanům administrativy se změnou vlastníka nebo jakýmikoliv dalšími změnami v registru.

·         Podařilo se odvrátit žaloby EU za chybějící napojení českých registrů s těmi evropskými. Centrálního registru vozidel je napojen na evropský registr RESPER, stejně tak Rejstřík podnikatelů v silniční dopravě je napojen na evropské registry.

·         Současné vedení Ministerstva dopravy zabezpečilo chod mýtného systému i po roce 2016, tím zachránilo výběru 10 miliard korun. Zároveň vytvořilo podmínky pro transparentní přesoutěžení provozovatele mýtného systému pro období po roce 2019. Napravilo tak špatné rozhodnutí, smlouvy a dodatky z let 2005 – 2007.

·         Stabilizoval se provoz klíčových dopravně správních agend(centrální registr vozidel, centrální registr řidičů, centralizovaný informační systém STK) a eliminovaly se výpadky, které měly zásadní dopad na veřejnost.

·         EIA: spolupráce při nalezeni cesty pro umožnění realizace 9 prioritních záměrů se starou EIA (legislativní návrh novely zákona č. 256/2016 Sb. a navazující nařízení vlády). Byl zároveň stanoven další jednoznačný postup pro stavby, kde proces EIA bude muset byt opakován.

·         Dokončení významných silničních tahových studii umožňující pokračovat po ověření ekonomické efektivity v přípravě důležitých staveb a jejich schválení centrální komisí (D3, D7, D4, D35, D49, D55,D52).

·         V rámci výkupů pozemků byl zaveden novelou zákona fixní osminásobek, což stabilizovalo situaci a výkupy rozhýbalo (zákon 49/2016 Sb.).

·         Byla schválena studie proveditelnosti důležitých železničních projektů TEN-T na Centrální komisi MD: např. Brno – Přerov, Kolín – Nymburk – Děčín, Velký Osek – Hradec Králové – Choceň, železniční uzel Česká Třebová, železniční uzel Pardubice; průběžně v letech 2015 a 2016.

·         Příprava a uzavření Dohody o rozvoji a další koncepci železničního spojení Praha – Vídeň; přínosem je další zkrácení jízdní doby na 3h 45 min do roku 2024.

·         Znovuzprovoznění železničního hraničního přechodu Aš – Selb v prosinci 2015.

·         Česko-saská spolupráce na přípravě vysokorychlostní tratě Praha – Drážďany – zpracování společných studií spolufinancovaných z evropských fondů. Bylo založeno Evropského sdružení územní spolupráce (ESUS) na základě dohody ministrů ČR a Saska v dubnu 2016.

·         Příprava zadávacího řízení a výběr zpracovatele na studii proveditelnosti vodního koridoru Dunaj – Odra – Labe.

·         Sjednání smlouvy o veřejných službách na lince R13 Brno – Břeclav – Olomouc, za využití prostředků na vozidla IntePanter z OPD,

·         sjednání krátkodobé smlouvy o veřejných službách na lince R14 Pardubice – Liberec,

·         prosazení nového provozního konceptu vlaků na lince Ex6 Praha – České Budějovice – Linz,

·         projednávání smlouvy o veřejných službách na lince R16 Plzeň – Most s novým dopravcem GW Train Regio.

·         Vytváření legislativního prostředí v oblasti vnitrozemské plavby, novelizace vybraných vyhlášek z oblasti vnitrozemské plavby podle potřeb praxe.

·         Sbližování pravidel pro členy posádek ve vnitrozemské plavbě mezi ČR a Rýnskou oblastí – přínosem je zkvalitnění přístupu českých rejdařů na evropský trh, účinné od prosince 2015.

·         Zlepšování podmínek pro železniční nákladní dopravu,vytvoření Expertního týmu pro železniční nákladní dopravu jako platformy pro komunikaci se sektorem železniční nákladní dopravy,

·         Dva roky se neměnil ministr dopravy, stejně tak zůstává stabilní vedení ministerstva, Ředitelství silnic a dálnic a vedení dalších podřízených organizací. Už nyní se Dan Ťok dostává do pětice nejdéle sloužících ministrů dopravy od vzniku České republiky.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

22:03 Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

Vláda na vlastní žádost odvolala z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou. Do jmenování nového hl…