Ministerstvo přispívá ročně až 51 tisíc na dítě. Přesto výdaje rodičů za prvňáky každoročně stoupají

20.05.2014 9:33

Stále více rodičů v ČR věnuje pozornost kvalitě materiálů a zdravotním aspektům pořizovaného zboží. Proto jsou podle odborníků ochotni vydat za vybavení pro svého prvňáčka vyšší finanční obnos než dříve.

Ministerstvo přispívá ročně až 51 tisíc na dítě. Přesto výdaje rodičů za prvňáky každoročně stoupají
Foto: Hans Štembera
Popisek: Děti - ilustrační foto

Součástí zářijové výbavy jsou tak mnohdy ergonomicky tvarované psací potřeby nebo zdravotní certifikovaná obuv. Částka za malého školáka v posledních letech vzrůstá také proto, že řada rodičů pořizuje dětem mobilní telefon s předplacenou kartou či paušálem. Školám přitom ministerstvo školství přispívá až 51 tisíc korun ročně na žáka.

Maminky a tatínkové dětí v Česku preferují podle expertů stále častěji preferují možnost připlatit si za kvalitní školní pomůcky a obutí ze zdravotně nezávadných a bezpečnostních materiálů. Chtějí mít jistotu, že tak maximálně podpoří správný vývoj dětského těla. U ergonomických psacích potřeb či aktovek pak obvykle volí střídmý design, který se bude líbit prvňáčkovi stejně jako čtvrťákovi. Kvalitní potřeby totiž při správném používání vydrží dítěti i několik let.

„Při nákupu školních pomůcek volí rodiče stále častěji produkty, jenž splňují i nejnáročnější zdravotní a hygienická kritéria. To je jejich stěžejní preference. Zaměřují se zejména na ergonomické psací potřeby a brašny. Batohy dětem obvykle vydrží i více než 3 školní ročníky, proto většina rodičů klade důraz primárně na kvalitní polstrování, které respektuje růst dítěte. Až v 68 % případů toto vybavení nakupují v e-shopech. Většina ze specializovaných online obchodů totiž ve školní sezoně nabízí pomůcky ještě levněji, než slevové akce v supermarketech," objasňuje trend Jana Martínková ze společnosti Activa. Ta provozuje e-shop Activáček.cz se školními potřebami, kde je možné školní batoh zakoupit od 470 korun. Zvýšenou pečlivost rodičů potvrzují i výrobci obuvi. „V posledních letech stoupá množství rodičů, kteří nakupují svým prvňáčkům do školy certifikované obutí. Chtějí se spolehnout, že bota nebude dítěti klouzat a vyzouvat se mu. Také mnohem více dbají na to, aby byla správně tvarovaná a nebyla v ní použita nekvalitní lepidla se zdravotními riziky. Správně pak vybírají i velikost boty, při níž počítají s ideálním nadměrkem 1 až 1,2 cm. Ten školákovi umožní volný pohyb prstů a nebude bránit růstu chodidla," kladně hodnotí přístup českých rodičů Tomáš Jurák ze společnosti Coqui. Cena certifikované dětské obuvi se pohybuje v rozmezí od 300 do 600 korun.

V České republice roste také počet rodičů, kteří chtějí být s dítětem v častém telefonickém spojení. Mezi položky, které výdaje na prvňáčka zvyšují, tak patří i náklady na koupi mobilního telefonu a pořízení vhodné formy tarifu. Pokud totiž nezvolí pro dítě správnou podobu účtování, mohou za pravidelný telefonní kontakt zaplatit až několik tisíc ročně. „Rodičů, kteří chtějí mít co nejčastější telefonický kontakt se svým prvňáčkem, je v Česku stále více. Vnímají to jako možnost jej alespoň přes telefon hlídat a být mu co nejvíce k dispozici. Přibližně 65 % párů pořizuje školákovi kartu předplacenou na částku 150 korun měsíčně, díky které mají přesnou kontrolu nad výší útraty za volání. Zbylých 35 % pak volí formu paušálu s pevně stanoveným limitem. Tato forma účtu totiž obvykle nabízí za telefonování levnější ceny. Rozhodně však rodičům doporučujeme zablokovat u dětí data," radí Pavel Černoch, jednatel nezávislé společnosti Tarifomat, která srovnává nabídky všech mobilních operátorů fungujících na území ČR.

Se stále zvyšující se cenou za výbavu a základní školní provoz prvňáčka počítá i Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Školám proto instituce každoročně přispívá na základní pomůcky či platy učitelů ve formě dotací. „Ministerstvo školství financuje žáky prostřednictvím republikových normativů a krajské úřady pak rozdělí prostředky pro žáky zase podle svých normativů. Na prvním stupni se obvykle částka pohybuje od 15 tisíc do přibližně 51 tisíc korun na žáka na školní rok. Příspěvky zahrnují jak prostředky na mzdy pedagogů, tak na učebnice či pomůcky. Žákům prvních ročníků základního vzdělávání a dětem zařazeným do přípravných tříd základních škol jsou pak bezplatně poskytovány základní školní potřeby v hodnotě 200 korun na žáka na jeden školní rok," objasnila státní dotace Klára Bílá, tisková mluvčí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.

Vývoj cen za školní provoz a výbavu

O společnosti ACTIVA

ACTIVA spol. s r.o. působí jako dodavatel kancelářských potřeb od roku 1992. Během své mnohaleté existence si na trhu vybudovala významné postavení a získala řadu významných a náročných klientů, kteří oceňují její vysoce profesionální služby. V současné době má společnost téměř 420 zaměstnanců. Centrála společnosti se nachází v Praze - Letňanech, kde je z centrálního skladu o rozloze téměř 20 500 metrů čtverečních okamžitě expedováno požadované zboží zákazníkům. Společnost působí také na Slovensku pod názvem ACTIVA Slovakia. V katalogu ACTIVA, který představuje nejširší nabídku na trhu, naleznete více než 8 400 položek kancelářského zboží včetně občerstvení a úklidových prostředků.

O společnosti Coqui

Společnost Coqui dodává na trh obuv pro ženy, muže i děti, a to pro všechna roční období. Sandály Coqui jsou vyrobeny z kvalitního a velmi odolného materiálu s dlouhou životností. Vysokou kvalitu dokazují splněné zkoušky a osvědčení od firmy ITC. Dámské sandály Coqui Tina a pánské sandály Coqui Kenso a Coqui Kenso Smart získaly osvědčení jako lehká pracovní obuv, a jsou vhodné i do provozů jako restaurace, kadeřnictví, prodejny, zdravotnická zařízení atd. Dětské sandály Coqui Little Frog prošly řadou náročných testů a splňují přísné požadavky na výrobky pro děti do 3 let. Certifikáty dokazují zdravotní nezávadnost materiálu, dobré protiskluzné vlastnosti, a odolnost vůči ohybu a oděru. Sandály Coqui nabízí širokou možnost využití. Jsou vhodné do vody, na zahradu, jako domácí pantofle nebo pracovní obuv. V zimní kolekci najdete originální modely válenek a sněhulí na hory i do města. V nabídce nechybí ani originální dětské a dámské holínky.

O společnosti Tarifomat

Společnost Tarifomat s.r.o. funguje na českém trhu od 1. února 2012. Zcela zdarma srovnává všechny dodavatele mobilních tarifů ve všech krajích v České republice a svým zákazníkům tak nabízí vždy nejvýhodnější nabídky na volání, sms či třeba data. Za dobu svého fungování již pomohla bezmála 100 000 zákazníků. Český telekomunikační úřad garantuje její nezávislost.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

7:02 CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

Česko posiluje svůj potenciál evropské golfové destinace. Golfový turismus patří k významným zdrojům…