Ministerstvo spravedlnosti přechází na efektivnější provoz: do dvou let chce ušetřit až 70 milionů

04.12.2015 19:50

Ministerstvo spravedlnosti zavede se začátkem roku 2016 novou metodiku řízení nákladů a nákupů v resortu. Ve spolupráci s poradenskou společností PwC ČR identifikovalo pětadvacet oblastí, kde bude úspory realizovat.

Ministerstvo spravedlnosti přechází na efektivnější provoz: do dvou let chce ušetřit až 70 milionů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova ministerstva spravedlnosti

Projekt revize provozních a mandatorních výdajů odstartoval na začátku tohoto roku. V roce 2016 by nová metodika a přístup k řízení nákladů již měly přinést úspory v řádu několika desítek milionů korun, mnohdy opakovaně i v dalších letech.

„Našim cílem je, aby uspořené peníze z efektivnějšího hospodaření jednotlivých organizačních složek zůstaly v rezortu. Budeme je investovat zpět do dalšího zefektivňování fungování justice a vězeňství,“ uvedl náměstek ekonomické sekce Ministerstva spravedlnosti Miroslav Zábranský.

Oblastmi, kde budou úspory viditelné velmi brzy, je například optimalizace vozového parku, který resort používá. Na základě analýz Ministerstvo plánuje pravidelně vyhodnocovat nájezdy jednotlivých služebních automobilů. Dalším příkladem je  podávání svědeckých výpovědí a provádění výslechů prostřednictvím videokonferencí, s důrazem na rychlé zavádění příslušných technologií. 

Jednou ze strategických oblastí, kde Ministerstvo spravedlnosti očekává největší úsporu, je zavedení centrálního systému řízení objednávek. Ve státní správě jde o poměrně unikátní projekt, který umožní nakupovat jednotlivým složkám vše od kancelářských potřeb po služby, a to za nejnižší možné ceny a v požadované kvalitě zároveň.

Počátkem příštího roku budou vytvořeny pracovní skupiny, jejichž úkolem bude rozvíjet a realizovat jednotlivé oblasti potenciálních úspor.

O projektu

O analýzu s názvem „Vyhodnocování efektivnosti vynakládání rozpočtových zdrojů v rezortu justice a optimalizace mandatorních výdajů“ usiluje Ministerstvo spravedlnosti od začátku letošního roku, kdy na ni vypsalo zakázku. Soutěžením se podařilo výrazně snížit její cenu z předpokládaných sedmi milionů korun. Drtivá většina (85 %) z těchto nákladů je hrazena z prostředků Evropského sociálního fondu, zbytek z prostředků státního rozpočtu.

V prvním pololetí tohoto roku začali zástupci vítězné firmy PwC postupně analyzovat provozní a mandatorní výdaje všech organizačních složek resortu. Na základě jejich zjištění bylo s cílem zefektivnit vynakládání finančních prostředků proškoleno 269 zaměstnanců, kteří budou nově vzniklou metodiku plně využívat od začátku roku 2016.

Poradenská společnost PwC předává Ministerstvu spravedlnosti spolu s metodikou i další řešení, která napomohou trvalému efektivnímu řízení a vyhodnocování zmíněných nákladů v justiční i vězeňské části. Jde o zavedení interního systému controllingu, který umožní chod resortu po ekonomické stránce efektivněji vyhodnocovat a usměrňovat i po skončení projektu. Poradenská společnost PwC ČR pro použití těchto nástrojů už zaškolila 10 zaměstnanců Ministerstva spravedlnosti a zároveň pomohla ministerstvu nastavit potřebné procesy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…