Ministerstvo zahraničí vylepšilo informační call centrum pro cestování

19.02.2021 13:30

S pravidly cestování do zahraničí v době pandemie českým občanům dlouhodobě radí pracovníci konzulárního call centra MZV. Operátoři jsou k dispozici každý všední den od 8 do 16 hodin. Od čtvrtka 18. února jsou nově na lince dostupné základní informace o cestování do okolních států i mimo pracovní dobu.

Ministerstvo zahraničí vylepšilo informační call centrum pro cestování
Foto: Archiv MZV
Popisek: Černínský palác, sídlo Ministerstva zahraničních věcí

Zároveň call centrum přechází na kompletně cloudový systém, s nímž bude možné lépe pracovat a především podle potřeby navyšovat počty operátorů. Nutná je ale v této souvislosti změna telefonního čísla. Helplinka má nové číslo +420 222 264 222.

Jen od začátku druhé vlny vyřídilo call centrum MZV, které primárně informuje veřejnost o omezeních při cestách do zahraničí, více než 22 tisíc hovorů. V době nejvyššího náporu se ale potýkalo s obrovským přetlakem dotazů a nemožností operativně navýšit kapacity na více operátorů. To se s jeho modernizací změní.

„Přestože jsme o zřízení call centra pro konzulární dotazy už nějaký čas uvažovali, pandemie nás loni donutila ho spustit výrazně dříve, než bylo stoprocentně připravené. Nikdy dříve nic podobného na MZV nefungovalo, byli jsme trochu průkopníci. Jsem rád, že se to na jaře i přes řadu problémů podařilo. Od té doby jsme řešili, jakou cestou se vydat, abychom tuhle službu mohli poskytovat moderně a s nejaktuálnějšími informacemi. Nakonec jsme se rozhodli pro cloudové řešení. Je to ohromný posun kupředu a další pomocná ruka našim občanům,“ okomentoval vznik linky, která pomáhá zorientovat se v cestovatelských omezeních nebo s řešením akutních problémů v zahraničí, ministr Tomáš Petříček.

Anketa

Pokud by vláda vyhlásila totální a úplný lockdown na 14 dní, byli byste pro?

66%
34%
hlasovalo: 23233 lidí

„Jedná se o klasický systém call centra, který je využíván v komerční sféře. V případě přetížení a nárůstu čekací doby na odbavení hovorů, systém informuje supervizora, který může flexibilně zapojit další operátory,“ přiblížil fungování linky náměstek Sekce právní a konzulární Martin Smolek.

Zásadní změnou je také nové číslo konzulární linky. To dosavadní skončí ve středu 17. února v 16 hodin. Poté už budou volající upozorněni na změnu a nové číslo, které bude +420 222 264 222.

„Přechod na nový systém si vyžádal i změnu infrastruktury, na které systém běží. Využili jsme této příležitosti a našli i snáze zapamatovatelné telefonní číslo,“ vysvětluje ředitel Konzulárního odboru Pavel Pitel. „Dalším zlepšením bude i automatizované odbavení hovorů mimo pracovní dobu a poskytovaní základních informací k cestování do okolních států, což jsou dlouhodobě nejžádanější informace,“ doplnil Pitel.

Kromě call centra lze veškerá podrobná aktuální pravidla cestování do i z České republiky získat také na webu MZV (ZDE) a jednotlivých zastupitelských úřadů. Stále funguje pravidelně aktualizovaná Mapa cestovatele (ZDE) i rozcestník (ZDE), kde občané kdykoliv a pohodlně najdou základní informace, popř. odkazy na řešení nejčastějších situací. Individuální pomoc pak poskytuje především konzulární call centrum, popř. elektronicky či telefonicky také ústředí MZV či zastupitelské úřady.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…