Životní rány se nevyhýbají ani úspěšným sportovcům. Platí to také o Petru Koukalovi, který se musel ve svých čtyřiadvaceti letech vypořádat s rakovinou varlete. Zpět do normálního i sportovního života se mu podařilo dostat jen díky včasnému lékařskému vyšetření. „Nikdy mě nenapadlo, že by mě mohlo potkat nějaké vážnější onemocnění. Ke svému zdraví jsem vždy přistupoval stejně jako většina chlapů. Teprve zdrcující diagnóza mi otevřela oči,“ vysvětluje Petr Koukal, proč založil vlastní nadační fond. Projektem STK pro chlapy se snaží přimět muže, aby se o své zdraví starali tak alespoň tak dobře jako o svá auta.
Vážné téma, dobrý humor
Koncem letošního roku Nadační fond Petra Koukala uspořádal kampaň Chyť se za nos koule, jejímž cílem bylo dostat co nejvíc mužů na preventivní zdravotní prohlídku. Během Týdne chlapů ve dnech 23. až 27. října si k lékaři došlo přinejmenším dva a půl tisíce mužů.
Do kampaně se zapojila řada známých osobností, které v hravých videích vyzvaly muže, aby „se chytili za koule“ a zašli na prevenci. Kromě Petra a Gábiny Koukalových mužům promluvili do duše také moderátoři pořadu RE-PLAY Alžběta Trojanová a Mikoláš Tuček, herci David Prachař a Jakub Štáfek, trenér Michal „Radar“ Vrátný nebo moderátoři Fajn rádia Johan Mádr a Ondřej Havel. Jejich videa na sociálních sítích shlédlo více než 270 tisíc lidí.
Kampaň podpořily školy i doktoři
Akce se aktivně zúčastnilo několik středních škol z Prahy, Ostravy, Jihlavy a Pardubic, které uvolnily studenty z vyučování a vyslaly je na prohlídku.
Do projektu se zapojilo také více než sedmdesát praktických lékařů a urologů z celé republiky. Na partnerské ordinace, které jsou uvedeny na webu www.stkprochlapy.cz, se mohou obracet muži, kteří se při žádosti o preventivní prohlídku setkali s neochotou lékaře nebo svého praktika nemají.
„Moc mě těší, že se nám podařilo získat pro věc mnoho doktorů a hlavně spoustu mladých lidí. A doufám, že chlapi, kteří si na prohlídku ještě nezašli, se brzy ‚chytí za koule‘ a vydají se tam,“ shrnuje výsledky kampaně „Chyť se za nos koule“ Petr Koukal.
Nadační fond Petra Koukala
Nadační fond vznikl v roce 2013 s cílem zviditelnit problematiku mužského zdraví jako společenského tématu, které se dotýká bezprostředně každého muže, ale i jeho blízkých a rodiny, a to s důrazem na závažná onemocnění mužů. Úsilí fondu se zaměřuje převážně na informování veřejnosti a na otevřenou diskusi o mužských nemocech s cílem připomenout, jak důležitá je pro muže zdravotní prevence. Nadační fond Petra Koukala šíří toto poselství prostřednictvím projektu STK pro chlapy a unikátní brožury s názvem Manuál pro údržbu chlapa. Ta přirovnává jednotlivá mužská onemocnění k poruchám na vozidle, aby si muži uvědomili, že by se o své tělo měli starat stejně jako o své auto.
autor: Tisková zpráva