Nadace České spořitelny podporuje učitele, kteří učí se zápalem. Má nového šéfa

06.03.2015 14:35

Ředitelem Nadace Depositum Bonum je od 1. března 2015 Václav Kubata. Do pomyslné rodiny České spořitelny, kde několik let řídil marketing banky, se vrací po pětileté přestávce.

Nadace České spořitelny podporuje učitele, kteří učí se zápalem. Má nového šéfa
Foto: Hans Štembera
Popisek: Studenti, ilustrační foto

Budoucnost naší země jednoznačně závisí na schopnosti našich lidí a podniků vymýšlet, vyrábět a aplikovat moderní technologie a produkty. "Dokud však žáky ve školách nezačnou bavit technické a přírodovědné obory, budou v Česku chybět kvalifikovaní pracovníci a vědci. A bez nich ztrácíme šanci na ekonomický růst země. Nadace Depositum Bonum proto podporuje učitele, kteří svůj předmět vyučují se zápalem, důrazem na praktické znalosti a usilují o rozvoj dětí" popsal Kubata základní cíl a motivaci Nadace Depositum Bonum. Ta by pod jeho vedením měla navázat na tradici své zakladatelky - České spořitelny, která vždy nalézala a podporovala projekty mimořádně přínosné pro společnot.

Pozitivním přínosem pro společnost by si tak Nadace Depositum Bonum i díky novému řediteli chtěla vydobýt čestné místo například vedle významné stavby pražského Rudolfina nebo založení Domova pro zrakově postižené Palata. „To jsou příklady nadčasového a mimořádně prospěšného rozhodnutí našich předků, kteří před stovkami let dokázali předvídat, co bude v budoucnosti důležité a potřebné. Věřím, že takovým projektem je i Nadace Depositum Bonum,“ dodal Kubata. Posláním nadace je pomáhat především učitelům a tím i školákům na základních školách na cestě výuky a chápaní přírodních věd, především pak matematiky a fyziky.

Václav Kubata vystudoval Vysokou školu Ekonomickou v Praze, obor ekonomika a řízení průmyslu. Svoji kariéru zahájil v polovině osmdesátých let jako ekonom v Polygrafickém průmyslu. Na počátku devadesátých let byl obchodním ředitelem společnosti Reggie Radio Music, a později vedl firmy Alfa Media a Radio Alfa. V druhé polovině devadesátých let byl obchodním a marketingovým ředitelem firmy Premedia. Do bankovního světa vstoupil v roce 1998 jako marketingový ředitel divize středního a malého podnikání v Citibank a od ledna 2001 působil jako ředitel úseku marketingu České spořitelny. V té době zasedal i ve správní radě Nadace České spořitelny a Pražského jara. V listopadu 2009 se vydal po stopách svých předků a na několik let vstoupil do politiky. V poslanecké sněmovně se mimo jiné stal členem zahraničního a hospodářského výboru a vedl Delegaci Parlamentu ČR v Parlamentním shromáždění Rady Evropy ve Štrasburgu. V letech 2013 a 2014 se věnoval poradenské činnosti v oblasti marketingu, reklamy a PR.

Nadaci Depositum Bonum založila v srpnu 2012 Česká spořitelna, která se vzdala mimořádného výnosu z anonymních vkladních knížek a rozhodla se věnovat nevyzvednuté peníze na rozvoj výuky přírodovědných a technických oborů. Se vkladem 1,45 mld.Kč se tak stala největší nadací v České republice.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

13:04 ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

Už jen necelý měsíc mohou žáci základních a středních škol posílat videa do soutěže „Vím proč“ o nej…