Nejvěrnější zákazníky má Kaufland

31.05.2014 20:03

Pravidelné měření nákupního chování Incoma Shopping Monitor 2014 ukázalo, že koncentrace českého trhu v roce 2013 zůstala velmi podobná roku předcházejícímu. Pět největších obchodních řetězců s rychloobrátkovým zbožím získalo 70 procent českých domácností jako svých věrných zákazníků. Nejvěrnější jsou čeští nakupující řetězci Kaufland, následují Penny Market a Albert, dále Tesco a Lidl.

Nejvěrnější zákazníky má Kaufland
Foto: Archiv
Popisek: Kaufland - logo

Při stále houstnoucí obchodní síti je stále důležitějším ukazatelem výkonu řetězce věrnost zákazníků. Jak plyne ze studie Incoma Shopping Triggers 2014, má již dnes průměrný zákazník na výběr osm obchodů s veškerým sortimentem, ale pravidelně navštěvuje pouze tři z nich. Dobrým ukazatelem věrnosti je procento nakupujících/domácností, které mají řetězce jako své hlavní nákupní místo. Nejvyšší podíl věrných nakupujících na českém trhu má řetězec hypermarketů Kaufland – nejvíc tam utratí 20 % českých domácností, což v absolutním počtu odpovídá 882 tisícům domácností (z celkového počtu domácností v ČR, což je asi 4386 tisíc). Druhé až třetí místo se 14 % společně obsadily řetězce Penny Market a Albert (zahrnuje super i hypermarkety), což odpovídá zhruba 595 tisícům věrných domácností. Na čtvrtém místě následuje Tesco (všechny formáty) se 12 % (resp. 522 tisíc) věrných a na pátém Lidl (10 % a 456 tisíc věrných).

Z měření tržních trendů ze studií Incoma je dále patrné, že sílí tendence realizovat více menších nákupů v různých typech prodejen. Vzhledem k těmto změnám přirozeně roste frekvence nákupů, které připadají na jednu domácnost. V projektu Incoma Shopping Monitor je sledován vývoj návštěvnosti řetězců (včetně frekvence nákupu), který je i z důvodu změny nákupních zvyklostí důležitým indikátorem pozice na trhu. Nejvyšší návštěvnost (zde je uvedeno % domácností, které navštíví prodejnu minimálně jedenkrát za měsíc) má opět řetězec Kaufland (42 % ze všech domácností, tj. více než 1800 tisíc), druhý je řetězec Lidl (39 %) a třetí Penny Market (34 %). Na čtvrtém až pátém místě jsou se shodným výsledkem řetězce Albert a Tesco (33 %).

Mluvčí obchodního řetězce Kaufland Michael Šperl výsledky komentuje: „Snažíme se být svým zákazníkům co nejblíže, proto nadále silně expandujeme. V uplynulých letech jsme modernizovali všechny prodejny, a tak nyní nabízejí moderní a příjemné prostředí. Stále si držíme cenové prvenství a pravidelně nabízíme zákazníkům akční zboží s výborným poměrem cena/kvalita.“

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

11:11 Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

Český výrobce sušeného masa Fine Gusto Nature je jedním z největších producentů sušeného masa ve stř…