Při stále houstnoucí obchodní síti je stále důležitějším ukazatelem výkonu řetězce věrnost zákazníků. Jak plyne ze studie Incoma Shopping Triggers 2014, má již dnes průměrný zákazník na výběr osm obchodů s veškerým sortimentem, ale pravidelně navštěvuje pouze tři z nich. Dobrým ukazatelem věrnosti je procento nakupujících/domácností, které mají řetězce jako své hlavní nákupní místo. Nejvyšší podíl věrných nakupujících na českém trhu má řetězec hypermarketů Kaufland – nejvíc tam utratí 20 % českých domácností, což v absolutním počtu odpovídá 882 tisícům domácností (z celkového počtu domácností v ČR, což je asi 4386 tisíc). Druhé až třetí místo se 14 % společně obsadily řetězce Penny Market a Albert (zahrnuje super i hypermarkety), což odpovídá zhruba 595 tisícům věrných domácností. Na čtvrtém místě následuje Tesco (všechny formáty) se 12 % (resp. 522 tisíc) věrných a na pátém Lidl (10 % a 456 tisíc věrných).
Z měření tržních trendů ze studií Incoma je dále patrné, že sílí tendence realizovat více menších nákupů v různých typech prodejen. Vzhledem k těmto změnám přirozeně roste frekvence nákupů, které připadají na jednu domácnost. V projektu Incoma Shopping Monitor je sledován vývoj návštěvnosti řetězců (včetně frekvence nákupu), který je i z důvodu změny nákupních zvyklostí důležitým indikátorem pozice na trhu. Nejvyšší návštěvnost (zde je uvedeno % domácností, které navštíví prodejnu minimálně jedenkrát za měsíc) má opět řetězec Kaufland (42 % ze všech domácností, tj. více než 1800 tisíc), druhý je řetězec Lidl (39 %) a třetí Penny Market (34 %). Na čtvrtém až pátém místě jsou se shodným výsledkem řetězce Albert a Tesco (33 %).
Mluvčí obchodního řetězce Kaufland Michael Šperl výsledky komentuje: „Snažíme se být svým zákazníkům co nejblíže, proto nadále silně expandujeme. V uplynulých letech jsme modernizovali všechny prodejny, a tak nyní nabízejí moderní a příjemné prostředí. Stále si držíme cenové prvenství a pravidelně nabízíme zákazníkům akční zboží s výborným poměrem cena/kvalita.“
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva