„Krátké zprávy, týkající se například přesunu termínu vyšetření, zdravotního stavu příbuzných nebo výsledků vyšetření rozesíláme vždy, když potřebujeme rychle kontaktovat pacienty či příbuzné. A samozřejmě pouze za předpokladu, že jejich telefonní číslo je uvedeno v centrálním registru nemocničního informačního systému. Jedná se ale o většinu, zhruba devadesát procent pacientů,“ uvedl Ing. Pavel Majer, vedoucí Oddělení informačních technologií Nemocnice České Budějovice, a. s.
Českobudějovická nemocnice tímto způsobem rozešle zhruba 300 SMS měsíčně. Čísla mobilních telefonů, pokud s tím pacienti souhlasí, využívají všechna oddělení nemocnice. „SMS brána je přístupná na nemocničním intranetu, takže personál může použít i řadu šablon pro urychlení práce,“ doplnil Pavel Majer.
Systém rozesílání SMS pacientům funguje v krajské nemocnici od roku 2008. „Během letošního roku plánujeme modernizaci, při které dojde k automatizaci odeslání zprávy bez zásahu uživatele. Například při změně termínu objednání pacienta odešle systém SMS automaticky,“ řekl předseda představenstva Nemocnice České Budějovice, a. s., MUDr. Břetislav Shon.
Nemocnice České Budějovice, a. s., patří se svou lůžkovou kapacitou 1450 lůžek mezi největší zdravotnická zařízení v České republice. Poskytuje základní, specializovanou i vysoce specializovanou péči prakticky ve všech medicínských oborech zejména pro celý jihočeský region.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva