Nestavíme novou Ruzyni, shodli se hejtman s primátorem. Projekt by měl výrazně zlevnit

23.07.2015 18:16

Vedení Pardubického kraje a města Pardubic, tedy oba akcionáři společnosti EBA, se včera sešli na letišti v Karlových Varech nad projektem rekonstrukce původní a výstavby nové odbavovací haly zdejšího letiště. Tamní projekt je koncipován na 500 tisíc cestujících ročně, během hodiny odbaví až čtyři letadla a za tentýž čas až 360 cestujících. Parametry představeného projektu ve Varech jsou tedy velmi podobné zadání projektu v Pardubicích, kde upravený projekt předpokládal stavbu moderního terminálu za 300 milionů korun.

Nestavíme novou Ruzyni, shodli se hejtman s primátorem. Projekt by měl výrazně zlevnit
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Boční pohled na odbavovací halu.

V souvislosti se snahou výrazně zlevnit projektovaný terminál inicioval hejtman Pardubického kraje Martin Netolický inspekční cestu zástupců kraje, města Pardubice a představenstva společnosti EBA do Karlových Varů. Modernizace zdejšího letiště vyšla na 150 milionů korun, přičemž většinově tuto investici hradily dotace z Evropské unie. Letiště v Karlových Varech bylo rekonstruováno a také rozšířeno o novou odbavovací halu.

“Měli jsme možnost vidět projekt, vůči kterému působí plány na výstavbu terminálu v Pardubicích předimenzovaně. Nechceme stavět nové ruzyňské letiště a ani mu nijak konkurovat. Chceme pouze moderní regionální letiště pro odbavení čtyř letadel s výhledem odbavení až 500 tisíc cestujících ročně,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Stropem pro nás bude částka 250 milionů korun ovšem nejen na samotnou halu, ale také parkoviště a přístupovou komunikaci. Společně s městem jsme schopni v několika splátkách investovat do projektu vlastní peníze, a tudíž nebude nutné obě samosprávy zadlužovat,“ dodal hejtman Martin Netolický.

„To, co jsme viděli, nám jasně ukázalo, že stavbu je možné postavit účelně, levně a zajímavě i po stránce architektonické. Karlovarské letiště s menším počtem pasažérů je i s novým terminálem v lepší ekonomické kondici než letiště naše. Z toho mi vyplývá, že je potřeba změnit věci u nás v Pardubicích, a jsem rád, že s hejtmanem Pardubického kraje Martinem Netolickým vidíme budoucnost letiště a nutnou změnu v přístupu k hospodaření shodně,“ zhodnotil návštěvu v Karlových Varech pardubický primátor Martin Charvát.



Zevrubná kontrola projektu výstavby nového terminálu čeká ale až novou ředitelku letiště. K poslednímu srpnu na tomto postu končí čerstvě odvolaný Michal Červinka, jehož vystřídá dosavadní obchodní ředitelka ČSA Hana Šmejkalová. Před ní stojí náročný úkol – zaměřit se na ekonomiku společnosti a její restrukturalizaci. „Věřím, že se věci kolem výstavby terminálu brzy pohnou kupředu. Zjišťovali jsme, že nabídka výhodného úvěru na stavbu terminálu stále platí,“ dodal primátor Charvát.

Výstavba nového terminálu pardubického letiště patří mezi témata několika posledních let. Letiště Pardubice má ambice stát se moderním regionálním letištěm s plnohodnotnou nabídkou služeb, navíc s velmi výhodnou polohou a spojením vůči Praze a dostatečnou kapacitou pro všechny klienty z řad cestovních kanceláří a leteckých dopravců.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Po zvýšení příspěvku na péči je nutné zajistit i jeho pravidelnou valorizaci

22:04 Ombudsman: Po zvýšení příspěvku na péči je nutné zajistit i jeho pravidelnou valorizaci

Zvýšení příspěvku na péči, které v pátek odsouhlasila Poslanecká sněmovna, se nevztahuje na nejnižší…