Dokáže upoutat pozornost, je originální a spolu s tiskovou reklamou vytváří ucelený koncept pro propagaci zimní dovolené v České republice. Zároveň pre-test odhalil některé slabiny, které se ještě před finalizací a zahájením kampaně v září 2015 mohou odstranit.
V červnu tohoto roku provedla pro agenturu CzechTourism společnost Ipsos kvalitativní šetření zaměřené na hodnocení plánovaného zimního TV spotu a tiskových reklam.
„Kampaně i jednotlivé dílčí spoty musí být především efektivní. Nelze utrácet veřejné finanční prostředky bez jasné a měřitelné návratnosti. Neuromarketingový pre-test je jednou z možných metod, jak docílit požadovaných výsledků,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
„Testování stěžejních marketingových kampaní, zejména před jejich spuštěním, je jednou z priorit naší agentury. Díky informacím z výzkumu můžeme rozpracované reklamy ještě upravit, aby došlo k většímu zaujetí a motivaci naší cílové skupiny,“ uvedla Monika Palatková, generální ředitelka agentury CzechTourism.
„Pro pre-test jsme se rozhodli využít moderní technologii – neuromarketing. Tato metoda pomocí sledování křivky EEG (mozkové aktivity) a oční kamery dokáže odhalit i skryté tělesné reakce, které lidé nedokážou nebo nechtějí verbálně sdělit. Výsledky nám pak umožňují sestavit reklamní sdělení tak, aby jeho obsah i forma odpovídala preferencím cílové skupiny,“ dodala vedoucí marketingového výzkumu Institutu turismu agentury CzechTourism Soňa Machová.
Detailní analýza křivek EEG celkem 21 respondentů odhalila silná i slabší místa spotu. V mini skupinových diskuzích se ještě dál hodnotily tiskové reklamy, které celé kampani na podporu domácího cestovního ruchu pomáhají dodat informační hodnotu a zvyšují celkovou možnou míru zaznamenání.
Kampaň je součástí projektu Česko – naše destinace, který je financován z Integrovaného operačního programu a je zaměřen na podporu domácího cestovního ruchu. Navazuje na koncept Česko – země příběhů a jeho cílem je pomocí atraktivních příběhů z jednotlivých turistických regionů ČR motivovat domácí turisty k cestování po Česku, resp. k znovuobjevování blízkého prostřednictvím netradiční expedice, a rozšířit jejich povědomí o nabídce a kvalitě tuzemských služeb.
Aktivity projektu zahrnují mimo jiné i modernizaci a obsahové rozšíření webové platformy www.ceskozemepriběhu.cz, doplnění webové prezentace mobilní aplikací, či analýzu návštěvnosti horských středisek ČR.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva