Nová napájecí stanice v Albrechticích zajistí spolehlivý provoz elektrických vlaků na Těšínsku

21.10.2015 20:06

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila výstavbu trakční napájecí stanice v Albrechticích. Nová měnírna je klíčová pro zachování železniční dopravy na důležité spojnici mezi Ostravou a Českým Těšínem ve stávajícím rozsahu a bez ohledu na plynulost provozu.

Nová napájecí stanice v Albrechticích zajistí spolehlivý provoz elektrických vlaků na Těšínsku
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Trakční napájecí stanice slouží k převodu elektrické energie z distribuční sítě na parametry potřebné k napájení trakčního vedení přilehlých tratí. Ke stanici Albrechtice vede z distribuční soustavy vysoké napětí o velikosti 22 kV. To bude měnírna převádět na 3 kV stejnosměrného napětí, což je hodnota, která charakterizuje napájecí soustavu železnice v celé severní části České republiky.

Systém stál přibližně 20 let na mobilní trakční napájecí stanici. Její technologie byla však již na hranici životnosti a fungovala pouze díky intenzivní údržbě. Bez realizace stavby by hrozilo, že trať nebude možné nadále provozovat v elektrické vozbě.

„Nová trakční napájecí stanice zajistí spolehlivý zdroj elektřiny a ukončí dvacetileté provizorium. Navíc zvýší i bezpečnost provozu, protože v případě nouze umožní i částečné napájení tratí, které k měnírně přímo nepřiléhají. Tím zabezpečí plynulost provozu na páteřní železniční síti,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Areál nové napájecí stanice byl vybudován poblíž stávajícího zařízení. Jedná se o oplocenou přízemní budovu, v níž byla zřízena nová technologie pro napájení trakčního vedení, kabelizace, telekomunikační zařízení a elektrická požární a bezpečnostní signalizace. Rovněž bylo provedeno napojení napájecí stanice na stávající trakční vedení.

Plánované celkové náklady stavby s názvem Výstavba trakční napájecí stanice Albrechtice činí 149 999 626 Kč bez DPH. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 109 115 486 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.


Název stavby

Výstavba trakční napájecí stanice Albrechtice

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty,
státní organizace

Zhotovitel

Viamont DSP a.s.
(od 1. 1. 2015 STRABAG Rail a.s.)

Termín zahájení

4/2014

Termín dokončení

12/2015

Celkové náklady stavby

149 999 626 Kč

Schválený příspěvek EU

109 115 486 Kč

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Památník Lidice: Prohlášení k uspořádání veřejné sbírky na restaurování Památníku dětských obětí války

19:15 Památník Lidice: Prohlášení k uspořádání veřejné sbírky na restaurování Památníku dětských obětí války

Protože se k našemu rozhodnutí uspořádat veřejnou sbírku na restaurování Památníku dětských obětí vá…