Nový web ČD má moderní grafiku i funkce

01.02.2017 22:30

Zákaznický portál Českých drah www.cd.cz se představuje v nové podobě. Web má moderní flat design grafiku a nové funkce, které zákazníkům usnadní hledání spojení a nákup jízdních dokladů. Více se tak přiblížil uživatelsky velmi oblíbené mobilní aplikaci Můj vlak. Nový web národního dopravce nyní běží současně se starými stránkami, aby měli zákazníci čas se s ním seznámit.

Nový web ČD má moderní grafiku i funkce
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Jednoduché odbavení

Autoři se při vývoji zaměřili hlavně na zjednodušení odbavení. „Zatímco dříve si zákazník vyhledal spojení, pak musel přejít do eShopu, aby si koupil jízdenku, případně se ještě proklikal jinam, kde našel aktuální informace o daném spoji, teď najde veškeré dostupné online informace o vybraném vlaku na jednom místě,“ vysvětluje hlavní výhodu nového webu Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu. „Když si teď vyhledáte spojení, vyskočí na vás rovnou možnost nákupu jízdenky, řazení vlaku, informace o plánované výluce nebo o zpoždění, pokud už je spoj na cestě.“

Rychlý nákup jízdních dokladů s ČD Kreditem

Další novinkou je ČD Kredit. Zákazník si na něj uloží zvolený finanční obnos a z něj platí jízdenky při nákupu na eShopu a od března i přes mobilní aplikaci Můj vlak. Při stornování jízdenky se peníze bez zbytečného prodlení zákazníkovi zase vrátí. Vrácení jízdních dokladů se zatím řídí standardními pravidly jako doposud. Zjednodušení se připravuje v řádu několika měsíců. Už nyní je ale možné využít zrychlený nákup pomocí kreditového účtu. Je určen lidem, kteří nakupují na poslední chvíli. Stačí si vyhledat spojení, 2× kliknout a je hotovo.

Profil zákazníka s řadou užitečných vychytávek

Příjemnou změnou je také fulltextové vyhledávání a jednodušší přihlášení. Web si bude zákaznický profil uživatele pamatovat. K profilu si pak může každý dle libosti přidat profil příbuzného nebo kamaráda. Možné je nahrát i svou vlastní profilovou fotografii, nebo si vybrat z galerie „avatarů“. K dispozici je řada archetypů, pobaví třeba přísná tchýně anebo hipster. Připojování profilů především usnadní nákup společné jízdenky, systém pak například dokáže vyhledat optimální cenovou nabídku. Do uživatelského profilu může navíc cestující vstoupit prakticky z kterékoli podstránky jedním kliknutím. Přes funkci „Moje cestování“ si může zákazník vytvořit vlastní stránku, kde se podle zvolených kritérií budou zobrazovat pouze informace, které požaduje. Lze tak rychle získat přehled o odjezdech z vybraných stanic, zvolených vlacích, omezeních provozu, jízdenkách, ČD Kreditu, věrnostních bodech atd. „To může být výhodou hlavně při pravidelném dojíždění po jedné trati. Bez složitého hledání se stačí podívat na svou stránku, kde budou všechny zvolené informace průběžně online aktualizovány. A jako bonus si pro pravidelné dojíždění třeba do práce můžete vytisknout malý jízdní řád sestavený přesně podle vámi zadaných požadavků,“ doplňuje Michal Štěpán.

Nový web převzal to nejlepší z úspěšné a velmi dobře hodnocené mobilní aplikace Můj vlak. Z ní autoři v podstatě převzali celou filozofii a od prosince testovali její funkčnost ve zkušebním interním provozu pro několik stovek účastníků. „Portál nabízí především nové uživatelsky přívětivější prostředí – zákazník má možnost si spravovat všechny služby z jednoho místa a rychle nakoupit jízdenku, čímž uspoří čas. Samozřejmostí je podpora kreditového účtu anebo nová podoba eShopu. Snadné ovládání podporuje i moderní 2D »flat« design bez rušivých 3D efektů, barevných přechodů, či zbytečných rušivých fotografií,“ dodává Zuzana Čechová, ředitelka odboru cenotvorby a produktové komunikace. Uhlazenou podobu ocení hlavně uživatelé tabletů, webová verze je jim de facto šitá na míru co do dotykového ovládání, tak i podpory vysokého rozlišení. Mladí uživatelé jistě přivítají provázání webu se sociálními sítěmi Facebook, Twitter a YouTube, na kterých České dráhy také působí.

Vývoj portálu trval zhruba rok a půl. Se současnou podobou stránek, která funguje sedm let, se budou zákazníci setkávat přibližně do března, kdy budou mít souběžně k dispozici oba weby. Mezi starým a novým systémem je možné jednoduše přepínat. Zákazníci si tak mohou nový web postupně „osahat“, aniž by byli nuceni k jeho používání ze dne na den. Přechod na výhradně novou verzi se předpokládá na přelomu března a dubna.

Komerční tisková zpráva

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Miroslav Balatka byl položen dotaz

Můžete definovat, co je dezinformace?

Všichni o nich mluví, ale co to přesně je? Třeba za covidu jsme byly svědky toho, jak se měnilo, co je pravda a co dezinformace

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

LIBERTY Ostrava: Restrukturalizační plán byl schválen valnou většinou věřitelů

11:08 LIBERTY Ostrava: Restrukturalizační plán byl schválen valnou většinou věřitelů

Věřitelé společnosti LIBERTY Ostrava schválili restrukturalizační plán, pro který hlasovalo více než…