České obchodní inspekci Mgr. Karel Havlíček pracuje více než 20 let. Od roku 1993 působil na pozici vedoucího oddělení kontroly, od roku 2006 se pak stal zástupcem ředitele Inspektorátu ČOI pro Jihočeský kraj a Vysočinu. Ve výběrovém řízení na obsazení místa ředitele ČOI v Brně obstál nejlépe z 16 přihlášených uchazečů.
Nový ředitel inspektorátu Mgr. Karel Havlíček nastupuje na pozici právě v okamžiku, kdy ústřední ředitel Ing. Mojmír Bezecný zveřejnil výsledky mimořádného auditu a vnitřní kontroly na Inspektorátu Jihomoravském a Zlínském. Šetření poukázalo na nedobrou atmosféru na pracovišti, špatné mezilidské vztahy a nedostatečnou komunikaci mezi vedením inspektorátu a zaměstnanci, stejně tak i mezi zaměstnanci navzájem.
Interním šetřením nebyly zjištěny žádné konkrétní poznatky o korupčním nebo obdobném společensky závažném jednání ze strany zaměstnanců inspektorátu. Při osobních rozhovorech s více než 2/3 zaměstnanci inspektorátu žádný neuvedl, že by se s takovým jednáním ze strany svých kolegů setkal, nebo o něm konkrétně věděl.
Na výsledky šetření Policie ČR a státního zastupitelství vedení České obchodní inspekce stále čeká.
Provedenou vnitřní kontrolou bylo v jednom případě u dvou zaměstnanců prokázáno porušení interních předpisů týkající se kontrolní činnosti, a to nenahlášení podjatosti z důvodu příbuzenského vztahu s kontrolovanou osobou a uvádění nepravdivých informací do kontrolního protokolu.
Dále bylo zjištěno nedodržení interních předpisů ze strany vedoucích zaměstnanců, a to nedostatečně prováděnou kontrolou podřízených zaměstnanců. Nedostatky se rovněž objevily i v plánování kontrolní činnosti, jakož i samotném procesu plánování.
Interní audit rovněž prokázal některé nedostatky ve vykazování služebních cest.
Veškerá zjištění byla nebo bezprostředně budou řešena v rovině pracovně právní.
Novému řediteli inspektorátu Mgr. Karlu Havlíčkovi bylo ústředním ředitelem České obchodní inspekce uloženo zjištěné nedostatky odstranit a zajistit trvalé dodržování všech právních i vnitřních předpisů tak, aby k podobné situaci již nedocházelo.
Dalším úkolem nového ředitele inspektorátu je celkově zefektivnit činnost inspektorátu zejména v oblasti plánování a výkonu kontrolní činnosti včetně vykazování výsledků, služebních cest, využívání služebních vozidel, výběru nových zaměstnanců a rozvoji stávajících zaměstnanců, interní kontroly. V neposlední řadě má za úkol zajistit intenzivní a korektní komunikaci mezi vedením inspektorátu a zaměstnanci, jakož i mezi zaměstnanci navzájem a zlepšit celkovou atmosféru na pracovišti.
autor: Tisková zpráva