Pražský akcelerátor Wayra ukončil výběrové řízení na nové start-upy. Deset vítězných start-upových firem nastoupí do pražské Akademie ve druhé polovině dubna do osmiměsíčního akceleračního programu, jejž zakončí tzv. Demo Day pro investory. Nová skupina start-upů nahradí první skupinu firem, které úspěšně ukončily svůj akcelerační program ve Wayře na konci února. Výběrová komise dvanácti zástupců z řad investorů, byznysu, odborníků z oboru ICT a rovněž zástupců O2 vybírala z 21 finalistů, kteří se probojovali do závěrečného kola.
Celkem se do výběrového řízení přihlásilo 128 týmů z různých zemí z celého světa - nejen z regionu střední a východní evropy, ale také z Izraele, Ruské federace či z USA. Komise hodnotila přihlášené projekty na základě předem stanovených kritérií, z nichž hlavní byla následující:
- Investiční atraktivita pro budoucí investory
- Velikost trhu a možný růst projektu na globálním trhu
- Strategická synergie s byznysem Telefóniky
- Stupeň seniority daného projektu
- Inovativnost
- Tým a jeho potenciál
- Tržní rizika a konkurence.
"Překvapila nás rozmanitost oblastí, které pokrývaly jednotlivé start-upové firmy svými inovativními řešeními: od nápadů týkajících se mobilních a internetových aplikací, přes zajímavá řešení pro oblast finančních služeb, reklamy, elektronického obchodu, e-learningu, sociálních inovací až po start-upy z technologicky náročných oblastí jako jsou Big Data, chytrá města, cloudové služby či bezpečnost," říká Jarmila Plachá, ředitelka Wayra CEE.
Vítězné start-upy získají kromě kancleářských prostor v centru Prahy také investici až do výše čtyřiceti tisíc EUR v hotovosti, know-how v podobě mentorů a koučů a také přístup k 300 milionům zákazníků skupiny Telefónica po celém světě. "Wayra na rozdíl od ostatních akcelerátorů nabízí start-upům možnost využít globální síť svých akademií a oslovit tak investory a obchodní partnery na daleko širší platformě než jiné akcelerátory," dodává Jarmila Plachá.
Wayra CEE představuje vítěznou skupinu deseti vybraných firem:
1. AudioTrip, Polsko: mobilní sociální aplikace s podporou GPS umožňuje prohlídky turistických zajímavostí se zvukovým průvodcem a bez nutnosti hradit roamingové poplatky.
2. DATY, Česká republika: s využitím veřejně přístupných databází a inovativních nástrojů z oblasti zpracování Big Data vytváří platforma DATY unikátní informační zdroj o zákaznících podniků i o jejich konkurenci.
3. Ingen.io, Bulharsko: API platforma umožňující odhalovat skryté a hodnotné informace z nestrukturovaných textů, cílící na uživatele z oblasti businessu.
4. Lingout, Slovensko: velmi přínosná aplikace primárně určená pro vývojáře. Komplexní API nástroj ovládající kompletní lokalizační proces u mobilních aplikací - počínaje přípravou aplikace, přes překlad všech textů pro účely testování a konče zpracováním chyb v lokalizaci.
5. LiveDispatcher, Slovensko: logistická aplikace s uplatněním v různých oblastech podnikání, umožňující efektivně řídit pracovníky v terénu.
6. Smartsense, Česká republika: informační systém pro správu nemovitostí, založený na chytrých mapách a propojení dat pomocí inteligentních senzorů. S informací co, kde a kdo umožňuje Smartsense zařadit geografická data o nemovitostech do souvislostí.
7. Staffino, Slovensko: mobilní a webová aplikace zaměřená na zlepšení zákaznické zkušenosti. Staffino usiluje o to stát se standardem při poskytování služeb hodnocení zákaznické zkušenosti a analýzy kvality služeb pro zákazníky.
8. Tabfoundry, Česká republika: umožňuje firmám lépe využít sociální sítě - systém cloudových a webových aplikací dává firemním zákazníkům možnost využít sociální sítě profitabilním způsobem: ke zlepšení prodejních výsledků, získání více fanoušků a jejich většímu zapojení.
9. Telmedicin.com, Polsko: e-health platforma přinášející průlomové řešení v přístupu k lékařským konzultacím díky zprostředkování kontaktu mezi pacientem a specialistou 24 hodin denně a kdekoli na světě.
10. UpTAXI, Česká republika: inovativní propojení marketingu a taxislužby, které umožňuje zlepšit zákaznickou zkušenost a zároveň zajímavým způsobem vytváří nový prodejní kanál s cílenou reklamou.
Spolupráce s O2 pokračuje
Výběrového řízení se zúčastnili i zástupci O2 v České republice. Obě strany se dohodly na další spolupráci s cílem umožnit inovativním nápadům jednotlivých firem vyzkoušet své podnikatelské nápady v reálném prostředí. Startupy budou mít rovněž možnost využít znalosti a zkušenosti odborníků z řad zaměstnanců O2, kteří se opět zapojí do mentoringu start-upových týmů.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva