OKD: Přesné údaje přispívají k vyšší efektivitě zpracování uhlí

23.03.2014 9:17

Stálý pokles cen uhlí a s tím související nutnost snižování nákladů na vytěženou a expedovanou tunu uhlí byl impulsem pro vznik nového pracoviště – Přepravního dispečinku Závodu úpraven OKD.

OKD: Přesné údaje přispívají k vyšší efektivitě zpracování uhlí
Foto: OKD
Popisek: OKD

Kolektiv dostal do vínku nelehký úkol. Má kontrolovat, regulovat a hlavně snížit výdaje na silniční dopravu na všech lokalitách Závodu úpraven, přesně evidovat a řídit manipulace na skládkách a kalových nádržích a vyhledávat nejlevnější a nejefektivnější řešení požadovaných činností.

„Zaměstnanci dispečinku se střídají v nepřetržitém provozu sedm dnů v týdnu. V jejich kompetenci jsou veškeré činnosti na skládkách jednotlivých lokalit. Jsou v přímém kontaktu s řídicími zaměstnanci všech úpraven a se zástupci dodavatelských firem pracujících na skládkách. Vedou v evidenci každodenní finanční výdaje, pohyby strojů, zásob a náklady na uložení každé tuny různých sortimentů uhlí. Společně s vedoucími výroby úpraven také objednávají jednotlivé stroje a přepravy na následující směny nebo mohou předisponovat některý ze strojů v rámci lokalit za účelem maximálního využití objednaných činností,“ popsal práci zaměstnanců dispečinku jejich vedoucí Dalibor Jekielek.

Hlavním úkolem Přepravního dispečinku je zajistit účelné a smysluplné využití na skládkách OKD techniky objednané u dodavatelských firem. „Důležité je kontrolovat maximální využití strojového času a přepravní kapacity vozidel s cílem zvýšit přepravní kapacity s co nejnižšími náklady. Všichni si musíme uvědomit, že skládkování je jednou z nejdražších komodit při úpravě uhlí a mělo by sloužit pouze a jen pro vylepšení ekonomiky a překlenutí rozdílů mezi těžbou a prodejem uhlí. Proto musíme věnovat maximální pozornost využití kapacity stávajících zásobníků v úpravnách a minimalizovat ukládaní cenných sortimentů uhlí na skládkách,“ vysvětluje Jekielek.

K dalším aktivitám Přepravního dispečinku patří dohled nad stavbami nově připravovaných kolejí a nakládkových míst, díky nimž bude možné jednotlivé sortimenty uhlí levněji přepravovat přímo ve vagonech a uskladňovat. Dokončuje se kolej a úložná plocha na lokalitě ČSA, pokračuje stavba koleje na lokalitě ČSM a byla započatá stavba koleje na lokalitě Darkov.

„Zrození Přepravního dispečinku je vlastně takové jedno velké Continuous Improvement na skládkách. Nemalé finanční prostředky, které jsme dokázali ve spolupráci s vedoucími jednotlivých lokalit ušetřit za první dva měsíce provozu, jen potvrzují oprávněnost jeho zřízení,“ zdůraznil Dalibor Jekielek.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: OKD

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

16:05 Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

Prioritou nové Evropské komise by se mohlo stát snížení administrativní zátěže podnikatelů. Tu býval…