Obchodní inspekce kontrolovala na Ústecku a Liberecku: Objevila nevyřízení reklamace v prodejně obuvi

12.09.2015 11:07

Před pár dny byla provedena kontrola v provozovně prodávající zdravotní obuv. Kontrola byla provedena na základě podnětu spotřebitelky, která v červnu 2015 v záruční době reklamovala zakoupenou zdravotní obuv u prodávajícího. Byl vystaven reklamační list a po dobu 6 týdnů se nikdo neozval, proto se spotřebitelka snažila s prodávajícím spojit telefonicky, což se jí nepodařilo. Dne 31. 7. 2015 se dostavila do prodejny, kde ji přítomná osoba sdělila, že reklamace je zamítnuta a předala jí posouzení od výrobce.

Obchodní inspekce kontrolovala na Ústecku a Liberecku: Objevila nevyřízení reklamace v prodejně obuvi
Foto: Česká televize
Popisek: ČOI

Kontrola této provozovny byla provedena dle zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, se zaměřením na podnět spotřebitelky – vyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě, seznámení spotřebitele s cenou, správnost účtování, vystavení dokladu o zaplacení na vyžádání, se zákonem stanovenými náležitostmi. Informační povinnosti.

Během kontroly bylo zjištěno porušení ustanovení § 12 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, kdy 49 druhů obuvi nebylo označeno platnou cenou. Dále bylo zjištěno porušení ustanovení § 9 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, kdy kontrolované zboží nebylo opatřeno informací o způsobu údržby a dále nebyl nikde vysvětlen význam uváděných piktogramů.

Dalším nedostatkem byla absence českého textu, několik druhů obuvi bylo označeno informací o údržbě pouze v cizím jazyce, což bylo vyhodnoceno jako porušení ustanovení § 11 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. V rámci šetření podnětu spotřebitelky bylo zjištěno, že reklamace nebyla vyřízena v zákonem stanoveném termínu do 30 dnů, což bylo vyhodnoceno jako porušení ustanovení
§ 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.

Za výše uvedená porušení zákona byla společnosti uložena pokuta ve výši 2000 korun a náklady řízení ve výši 1000 Kč.

Inspektoři Ústeckého kraje provedli kontrolu v Doksech.

Doksy jsou lokalitou, která lákala k návštěvě během letošního slunečného léta. Proto se inspektoři vypravili na kontrolu služeb. Ke kontrole bylo vybráno ubytovací zařízení a zde kontrola proběhla bez nedostatků. Šlo o Poslův Mlýn v Doksech.

Za to, předražení nákupu o 15 korun se prodávajícímu u stánku prodražilo. Prodejce u stánku ovoce a zelenina v Doksech při kontrolním nákupu účtoval o +15 Kč v neprospěch spotřebitele. K chybě došlo špatným součtem jednotlivých položek kontrolního nákupu. Přestupek byl vyřešen na místě pokutou ve výši 5000 Kč a 1000 Kč správním poplatkem.  Kontrolní nákup účtoval brigádník na stánku.

Vzhledem k zjištěným nedostatkům budou kontroly tohoto typu i nadále patřit k často zastoupeným i během zbytku letošního roku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tak určitě! Nová kampaň na obrazovkách České televize propaguje pozitivní hodnoty ve sportu

7:23 Tak určitě! Nová kampaň na obrazovkách České televize propaguje pozitivní hodnoty ve sportu

Fair play, boj proti předsudkům, všestrannost a nutnost spolupráce rodičů a trenérů. To jsou témata …