Až do letošního roku o existenci účelových komunikací rozhodovaly všechny obecní úřady. Tedy i úřady malých obcí, kde výkon státní správy často zajišťuje neuvolněný starosta nebo úředníci menších obecních úřadů bez specializovaného dopravního odboru. Dopravní agenda je přitom natolik komplikovaná, že bylo mimo jejich možnosti se v předpisech orientovat. Na tento problém upozorňoval již JUDr. Otakar Motejl ve své souhrnné zprávě z roku 2003.
Veřejný ochránce práv obdržel v minulosti stovky podnětů týkajících se veřejných cest. V řízeních o existenci pozemní komunikace, o odstranění pevné překážky nebo o připojení nemovitostí na komunikaci, musely správní úřady vykládat řadu neurčitých právních pojmů. To vedlo k nekončícím správním řízením v řádu let. Doprovodným jevem byly často zhoršující se sousedské vztahy, snahy o blokování průjezdů spornými místy, likvidace mnohých polních cest a stejně tak vlekoucí se spory o odškodnění.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva